سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
سید جواد هاشمی

حوزه/ مدیر دفتر امور صیانتی و حراست حوزه علمیه خراسان با اشاره به در پیش بودن انتخابات و حساسیت آن، تاکید کرد: ورود مدارس و مراکز حوزوی در عرصه انتخابات، تنها می بایست در برای تبیین گفتمان انقلاب اسلامی، تبیین شاخص های انتخاب اصلح و تلاش برای حضور حداکثری مردم در انتخابات باشد.

حجت الاسلام سید جواد هاشمی در گفت و گو با خبرگزاری حوزه در مشهد، درباره انتخابات پیش رو و لزوم توجه طلاب به این مقطع حساس، ضمن آرزومندی قبولی طاعات و عبادات در ایام شعبان و رمضان و توفیقات روز افزون درسال جدید، گفت: نظر به نزدیک شدن به ایام انتخابات و فراگیری تبلیغات و فراخوان های حضور برای حمایت از نامزدهای انتخاباتی، ضرورت دارد به منظور حفظ سلامت روانی و فکری مجموعه حوزه علمیه و پرهیز از هرگونه تشویش و حاشیه سازی، از سوی اساتید، مدیران و کارکنان مدارس علمیه به این مسئله توجه ویژه ای صورت گیرد.

وی با تاکید بر تأسی از سیره ولی فقیه زمان، حضرت امام خامنه ای(مدظله العالی) در برخورد فراجناحی، رعایت اصل بی‌طرفی و پرهیز از فعالیت های سیاسی تحت لوای مدارس و مراکز حوزوی و یا استفاده از عناوین حوزوی، اظهار کرد: ورود مدارس و مراکز حوزوی در عرصه انتخابات، تنها می بایست در جهت تبیین گفتمان انقلاب اسلامی، تبیین شاخص های انتخاب اصلح و تلاش برای حضور حداکثری مردم در انتخابات باشد.

مدیر دفتر امور صیانتی و حراست حوزه علمیه خراسان با اشاره به این نکته که مدارس و مراکز حوزوی نسبت به بهره برداری از منابع در اختیار که وجه شرعی داشته و می بایست در مسیر خاص خود استفاده شود، اهتمام دارند و مراعات می کنند، گفت: در عین حال، تذکر این امر که باید از فراهم ‌نمودن تسهیلات و منابع مرتبط به حوزه علمیه به نفع کاندیدای مشخص به هر شکل و توجیهی امتناع ورزید، لازم و ضروری دانست و آن را از موضوعات مهم خواند.

وی با بیان اینکه حوزویان و به ویژه مسئولان مدارس علمیه نسبت به چگونگی رفتار در زمان انتخابات، توجه دارند، با این وجود نسبت به عدم استفاده از جایگاه و موقعیت های شغلی در راستای حمایت یا تضعیف افراد و پرهیز از دعوت نامزدهای انتخابات در مدارس و مراکز تخصصی و یا انجام مصاحبه و هر فعالیتی که شائبه ی حمایت از ایشان را داشته باشد، گوش زد کرد و یادآور شد: استفاده از هرگونه پلاکارد، تراکت، دیوارنویسی و کاروان های تبلیغاتی و امثال‌ آن در محیط های حوزوی نسبت به نامزدهای انتخاباتی و طرفداران یا مخالفت با آنان، ممنوع می‌باشد.

حجت الاسلام هاشمی، با بیان اینکه حضور مشروط در مدرسه یا مرکز تخصصی از قبیل مساعدت مالی از سوی نامزد انتخابات، ممنوع می باشد، خاطر نشان کرد: انجام هرگونه فعالیت تبلیغاتی از تاریخ اعلام رسمی اسامی نامزدها برای ایشان و همچنین استفاده از وسائل و سایر امکانات‌ حوزه علمیه و نیز در اختیار گذاشتن وسائل و امکانات مزبور ممنوع است.

مدیر دفتر امور صیانتی و حراست حوزه علمیه خراسان با اشاره به اینکه نشریات و مطبوعات متعلق به این حوزه، حق تبلیغ برای ‌نامزدهای انتخاباتی ولو به صورت درج آگهی ندارند، ابراز کرد: مطبوعات و نشریات حوزوی در مدارس یا مؤسسات، حق ندارند آگهی یا مطالبی علیه نامزدهای انتخاباتی درج کنند و یا برخلاف واقع مطلبی بنویسند که بر انصراف‌ گروه یا اشخاصی از نامزدهای معین دلالت کند.

وی افزود: الصاق اعلامیه، عکس، پوستر، هر گونه آگهی تبلیغاتی بر روی تابلوی اعلانات مدارس و سایر مؤسسات ممنوع است و مدیران مدارس در صورت رؤیت باید نسبت به امحاء چنین اوراقی اقدام‌ کنند؛ خودداری از این وظیفه تخلف محسوب می شود.

مدیر دفتر امور صیانتی و حراست حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه اعلام نظر افراد در تأیید نامزدها به شرطی مجاز است که بدون ذکر عنوان و مسئولیت آنها باشد، اضافه کرد: انتظار می رود همکاران حوزوی و مسئولان مدارس علمیه نهایت تلاش را برای رعایت نکات یادشده، به کار برند.

انتهای پیام/313/25

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    1 1
    سلام متأسفانه حوزه خراسان در عرصه سیاسی کمی ضعیف عمل کرده است و ما آن طور که رصد کرده ایم و خواهیم کرد، متوجه خواهیم شد که حتی در عرصه انتخاب اصلح و منویات رهبر معظم انقلاب هم حرفی نخواهند زد و آن هم به نوعی ممنوع می باشد. علیکم بالتأمل