سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
کد خبر: 952642
۲۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۷
حجت الاسلام سید محمد صادق ابطحی

مدیر اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان از عدم اقامه نماز جماعت در مساجد شهرستان‌های قرمز خبر داد و گفت: بنابرتاکید آیت‌الله طباطبایی‌نژاد با توجه به وضعیت بحرانی کرونا در استان، نمازهای جماعت به مدت ده روز در شهرهای قرمز استان اقامه نخواهد شد ولی درب مساجد به روی مردم باز است.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمدصادق ابطحی در گفت‌وگو با خبرنگار «حوزه»در اصفهان، با اشاره به شرایط ویژه کرونایی در استان، اظهار داشت: با توجه به تاکید آیت الله طباطبایی‌نژاد نماینده ولی فقیه در استان و با توجه به وضعیت بحرانی کرونا در استان، نمازهای جماعت در مساجد به مدت ده روز در شهرهای قرمز استان اقامه نخواهد شد.

وی افزود: باز نگهداشتن درب مساجد در اوقات نماز و پخش اذان از موذنه‌ها ضروری است و نباید در  این مدت درب مساجد بسته باشد.

مدیر اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان با بیان اینکه نمازهای یومیه به صورت جماعت برگزار نمی‌شود، گفت: ستاد ملی کرونا قبلا هم اعلام کرده بود که کمترین آلودگی در مساجد و اماکن مذهبی بوده و بیشترین رعایت در داخل مساجد و توسط مومنین بوده است اما با توجه به شرایط فعلی چاره‌ای به جز این نداریم.

وی ادامه داد: در همین راستا و با توجه به در پیش بودن ماه مبارک رمضان کسانی که تمایل به حضور در مسجد و برپایی نماز و ادعیه خوانی به صورت انفرادی دارند، می‌توانند وارد شوند و منافاتی با ابلاغیه ندارد.

 ابطحی تصریح کرد: سلامتی امر مهمی در جامعه محسوب می‌شود و دستور دینی ما این است که جلوی هر کاری که به سلامتی ضرر وارد می‌کند، گرفته شود و حتی اگر احتمال ضرر هم باشد واجب است دفع ضرر بکنیم، اگر چه برای مومنان تعطیلی مساجد در آستانه ماه مبارک رمضان سخت است، ولی برای حفظ سلامتی مردم و کنترل بیماری منحوس کرونا به مدت ۱۰ روز نماز جماعت در مساجد اقامه نخواهد شد ولی درب مساجد به روی مردم برای برگزاری مراسم انفرادی و محدود باز است.
انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha