پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
بریتانیا: کادو به کارمندان مسلمان بیمارستان به مناسبت ماه مبارک رمضان

حوزه/ یک کارمند مسلمان بیمارستان و وبلاگ نویس اینستاگرام، با همکاری چند خیریه، اقدام به تهیه و اهدای بسته‌های کادو برای کارکنان مسلمان بیمارستانی در انگلیس کرده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، یک پرستار مسلمان در انگلیس با همکاری سازمان های خیریه، به مناسبت ماه مبارک رمضان، اقدام به تهیه و اهدای بسته‌های کادو به کارکنان بهداشتی بیمارستان کرده است.

پرستار یوسرا، به عنوان یک کارمند بیمارستان و وبلاگ نویس اینستاگرام ، با سازمان‌ها و مشاغل مختلف مستقر در انگلستان ، از جمله خیریه امداد اسلامی بریتانیا، برای تحویل هدیه به کارکنان بهداشت پزشکی مختلف در ماه رمضان همکاری کرد.

هدف این پرستار مسلمان به رسمیت تلاش‌های آن‌ها در ماه‌های طولانی پشت سر گذاشته شده در پی شیوع کرونا بوده است و بسته‌ها برای کمک به کارکنان بهداشتی مسلمان در ماه رمضان اهدا شدند.

این وبلاگ نویس ، که چندین سال داوطلب عضویت در امداد اسلامی بریتانیا شده است، به دلیل اقدامات ابتکاری آنلاینی معروف است که در آن‌ها مثلا متخصصان مراقبت‌های بهداشتی مسلمان را گردهم جمع می‌کند که کمتر کسی صدایشان را شنیده است.

یوسرا در مورد کمپین «زنجیرهای خیریه» گفت: من خوشحالم که بسیاری از سازمان‌ها ، از جمله سازمان امداد اسلامی بریتانیا، در فرصتی برای حمایت از کارکنان بهداشتی مسلمان همکاری کردند.

وی گفت:  ما به عنوان مسلمان در بخش مراقبت‌های پزشکی، اغلب احساس می‌کنیم کمتر از بقیه صدایمان به گوش می‌رسد. افرادی مانند من وجود دارند که به دلیل رنگ پوست ، آنچه می‌پوشیم (حجاب) و اعتقادات خود نادیده گرفته می‌شوند.

گفتنی است در کمپین زنجیره‌های خیریه، افراد به عنوان صدقه بسته‌های کادو هدیه می‌دهند.  این بسته‌ها شامل ملزوماتی مانند سجاده نماز جیبی، ضدعفونی کننده دست، کارت دعای روزه داری و همچنین لوازم بهداشتی دیگر است.

لازم به ذکر است در ماههای گذشته پزشکان مسلمان نقش مهمی در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا ایفاء کرده‌اند. برای مثال دکتر عمر لطیف، رئیس و مدیر عامل مرکز پزشکی دانشگاه راش در شیکاگو، در دسامبر سال ۲۰۲۰ با دریافت جایزه‌ای ویژه به همین منظور مفتخر شد.

پست استرالیا همچنین مجموعه‌ای از تمبرها را برای بزرگداشت پزشکان و کارکنان بهداشتی تولید کرد که در یکی از این تمبر یک پزشک محجبه به چشم می‌خورد.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha