جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
همایش علمی نقش زنان در اجتماع با رویکرد بیانیه گام دوم انقلاب

استاد حوزه علمیه خواهران گفت: در سال های اخیر جامعه زنان اندکی دچار چالش هایی شده است و دشمنان و طرفداران افکار فمینیستی از این فرصت استفاده کرده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از همدان، ناهید بادامی در همایش علمی -پژوهشی «جایگاه و نقش زنان در جامعه و اجتماع با رویکردی بر بیانیه دوم گام انقلاب» که در سامانه ی سیما سایت مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران برگزار شد، گفت: نگاه ویژه ی اسلام به زنان، نشان از ارزشمندی آنان است که می توانند دارای  نقش های بسیار مهمی در خانواده و جامعه داشته باشند.

وی با اشاره به آیه ۱۱سوره تحریم، اظهار کرد: معرفی آسیه همسر فرعون به عنوان یک زن که می تواند الگو باشد، این معنی را می رساند که بین زن و مرد تفاوتی نیست و برای زن جایگاه ویژه ای قرار داده شده و شخصیت حضرت آسیه را الگوی ایمانی برای زنان عالم معرفی نمودند که در کنار شخصی که ادعاهای خدایی دارد قرار گرفته است.

این محقق دینی  ادامه داد: زنان در انقلاب اسلامی از ابتدای انقلاب دارای نقش ها و وظایف مختلفی بوده اند و در کنار مردان از آرمان های انقلاب اسلامی دفاع کرده اند و در جریان جنگ تحمیلی رسالت زینب گونه خود را به بهترین نحو انجام داده اند.

وی اظهار کرد: در سال های اخیر جامعه زنان اندکی دچار چالش هایی شده است و دشمنان و طرفداران افکار فمینیستی از این فرصت استفاده کرده و دو دیدگاه مطرح کرده اند: نخست آنکه زن با آن جاذبه هایی که دارد، باید وارد بازار و جامعه با نگاه غربی به عنوان کالا و تحت سیطره مردان و خودخواهی های آنان شوند و دوم اینکه زنان پا به پای مردان وارد رقابت در جامعه شوند بدون توجه به تفاوت های جنسیتی و اما دیدگاه سوم که نظر اسلام است این است که زن، با حفظ جایگاه زن بودن خود در خانه و خانواده و حفظ جایگاه های مادری، همسری و...می توانند در جامعه در عرصه های مختلف حضوری پررنگ داشته باشد.

بادامی در پایان گفت: هر بانویی در خانواده خود باید مباحث معرفتی- تربیتی را آموزش دهد، حلال و حرام را به اعضای خانواده بشناساند و با حفظ سمت و جایگاه زنانگی خود در خانواده می تواند در عرصه های مختلف جامعه هم به ایفای وظیفه بپردازد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha