دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
 مسلمانان استرالیا حمله به مساجد را قریب‌الوقوع می‌دانند!

حوزه/ درحالی که مسلمانان ماه مبارک رمضان را در تمام دنیا برگزار می‌کنند، برخی رهبران مساجد استرالیا نگران وقوع جرایم نفرت محور و حادثه‌ای مانند واقعه کشتار مساجد کرایست‌چرچ هستند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از abc، برای بیشتر مسلمانان در سراسر جهان ، ماه مبارک رمضان زمان عبادت مسالمت آمیز است. اما با نزدیک شدن به این ماه فرخنده ، برخی از رهبران مساجد استرالیا پس از تحمل سال‌ها جرایم نفرت‌محور ، از شرایط کنونی می‌ترسند و آن‌ را وخیم‌ترین وضعیت می‌دانند.

علی قدری ، رهبر مسجد هالند پارک در بریزبن در این باره به خبرنگاران گفت که همچنان نگران جرایم مکرر نفرت‌محور است که مسجد را هدف قرار داده‌اند و معتقد است که آنچه در مسجد النور در کرایست‌چرچ در سال ۲۰۱۹ اتفاق افتاد ، ممکن است دیر یا زود در استرالیا نیز تکرار شود.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا مسجد وی می‌تواند با حمله مشابهی روبرو شود گفت: اگر همین طور ادامه دهیم و تهدید واقعی افراط‌گرایان راست را نادیده بگیریم، دیر یا زود چنین حادثه‌ای رخ می‌دهد.

آقای قدری ضمن بیان این که مسجد آن‌ها یکی زا قدیمی ترین بناهای اسلامی در استرالیا است، کار به جایی رسیده که نمازگزاران ما عادت کرده‌اند موقع رانندگی با شعارها و اهانت‌های اسلام‌هراسی هفتگی روبرو شوند.

قدری در ادامه خاطرنشان کرد: وقوع جرایم نفرت محور کاملاً رایج است و بسیاری از مردم، به ویژه زنانی که حجاب دارند، نگران هستند و از بیرون رفتن در مکان‌های عمومی در مناطق خاص می‌ترسند زیرا همیشه منتظراند کسی قصد تحقیر آنها را داشته باشد یا از نظر نژادی به صورت لفظی یا حمله فیزیکی به آن‌ها حمله کند.

اما مسجد بریزبن تنها مسجدی در استرالیا نیست که با این معضل روبرو شده، زیرا تحقیقات سال ۲۰۲۱ از دانشگاه چارلز استورت نشان می‌دهد بیش از نیمی از ۷۵ مسجد مورد بررسی در استرالیا خشونت هدفمندی را بین سال های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۹ تجربه کرده‌اند.

انواع خشونت شامل آتش زدن، حمله فیزیکی به حاضران ، شعارنویسی، تخریب ، اهانت کلامی و آزار آنلاین از جمله برخوردهای ضدمسلمانی است که در این رابطه عادی شده‌اند. بر اساس این تحقیق ، در برخی موارد شدید ، برخی از مساجد نامه‌های نفرت انگیز و تهدید به مرگ دریافت کردند.

 فقط در سال ۲۰۱۹ ، تقریباً یک سوم مساجد شامل این تحقیق گفتند که آنها حمله شعاردیواری را تجربه کرده‌اند ، ۱۷ درصد دو یا چند مورد گزارش داده‌اند و ۱۲ درصد یک یا چند حمله آتش سوزی را تجربه کرده‌اند. تحقیقات نشان داد که یک مسجد تنها در آن سال شش حادثه را گزارش کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha