شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
شکایت سازمان اسلامی از فیس بوک به خاطر عدم توقف اسلام‌هراسی

حوزه/ یک سازمان مدنی اسلامی شکایتی علیه فیس بوک و چهار مدیر شرکت در دادگاه عالی کلمبیا، ارائه داده است و می‌گوید این شرکت با وجود داشتن اطلاعات کافی، در حذف گروه‌های اسلام‌هراس ناکام عمل کرده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از businessinsider، سازمان اسلامی حامی حقوق مسلمانان این هفته از فیس بوک به سبب محدود نکردن گفتار نفرت‌محور، که به ناکامی و بی‌انگیزه بودن این شرکت در توقف اسلام‌هراسی مربوط می‌شود، شکایت کرد.

یک سازمان مدنی اسلامی شکایتی علیه فیس بوک و چهار مدیر شرکت در دادگاه عالی ناحیه کلمبیا به دلیل دروغ گفتن به کنگره در مورد تعدیل سخنان نفرت آمیز ارائه کردند.

مدیران فیس بوک به کنگره تعهد داده بودند محتوایی را که ناقض سیاست‌های آن‌ها است (گفتار نفرت محور و اسلام‌هراسی) حذف کنند.

با این حال به گفته نهاد مدنی، این سازمان لیستی از ۲۶ گروه را که در سال ۲۰۱۷ نفرت ضد مسلمان را گسترش می‌دهند به فیس بوک ارائه داد ، با این حال ۱۹ گروه از آنها هنوز فعال هستند.

این شکایت ادعا می‌کند که فیس بوک به اشخاص اجازه می‌دهد که در سخنان مجرمانه از جمله «تشویق به قتل ایلان عمر ، نماینده مسلمان و محجبه کنگره آمریکا» را منتشر کنند و «سالها محتوای خشونت آمیز و نژادپرستانه» ارسال کنند.

گفتنی است در سال ۲۰۱۸ ،بوک مارک زاکربرگ مدیر عامل فیس به کنگره شهادت داد که این پلتفرم به دلیل هوش مصنوعی خود نمی‌تواند از سخنان نفرت آمیز جلوگیری کامل انجام دهد. زاکربرگ گفت ، گفتار نفرت دارای تفاوت‌های جزئی است که شناسایی و از بین بردن آن برای هوش مصنوعی دشوار است.

زاکربرگ بار دیگر در جلسه استماع کنگره در مارس ۲۰۲۱ درباره اطلاعات غلط، به سوالات مربوط به تعدیل و اتوماسیون پاسخ داد. شهادت وی در مورد اینکه چگونه شیوه تعدیل محتوا می‌تواند «تفاوت‌های ظریف» را در نظر بگیرد با گفته‌های قبلی ویی تضاد داشت و به نظر می‌رسد فیس بوک قادر به شناسایی سخنان نفرت‌محور باشد.

پیتر رومر-فریدمن ، که به تشکیل پرونده به مشاور سابق سناتور ادوارد ام کندی کمک کرده در این رابطه گفت: کنگره نمی‌تواند به اندازه کافی بر شرکت‌هایی که حقایق را به قانونگذاران نادرست نشان می‌دهند نظارت کند.

رومر-فریدمن گفت عدم موفقیت فیس بوک در حذف گروهی که ادعا می کند «اسلام یک بیماری است»   نمونه ای است که در آن فیس بوک به قولی که به کنگره داده عمل نکرده است.

وی خاطرنشان کرد: این امر بسیار عادی شده است که مدیران اجرایی شرکت‌ها به واشنگتن می‌آیند و واقعیت را نمی‌گویند و این به توانایی کنگره در درک مشکل و تنظیم عادلانه مشاغل آسیب می‌رساند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha