جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مدیر حوزه علمیه قزوین

حوزه / مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: تعامل بین دانشگاه و حوزه علمیه در استان قزوین باید به صورت جدی تری دنبال شود تا بدین وسیله شاهد افزایش سطح فرهنگی و علمی مردم شویم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین  محمدتقی سبحانی نیا صبح امروز در جمع مسئولان نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه های استان قزوین گفت: مراکز علمی، حوزوی و دانشگاهی همکاری های بسیار موثر و ارزشمندی را در ابعاد مختلف علمی، فرهنگی، آموزشی و پژوهشی می توانند رقم بزنند و باید این اقدام در استان قزوین به شکل جدی تری دنبال شود.

وی افزود: با پیگیری و اجرای هر چه بهتر تفاهم نامه ای که اخیرا به امضا ء رسیده  می توانیم الگوی مناسبی در سطح کشور برای مجموعه های علمی و فرهنگی باشیم که امیدواریم این مهم هر چه سریعتر عملیاتی شود.

تعامل بین دانشگاه و حوزه جدّی‌تر دنبال شود

مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: در حال حاضر ظرفیت خوبی در زمینه دانشگاهی و حوزوی در استان قزوین وجود دارد و اگر عزم خود را در این زمینه جزم کنیم آثار و برکات زیادی را برای جامعه شاهد خواهیم بود.

وی ادامه داد: جامعه امروز و جامعه فرهنگی قزوین می طلبد که همکاری بین حوزه علمیه و دانشگاه ها ارتقا یافته و بدین وسیله منجر به افزایش سطح فرهنگی و علمی در بین مردم استان قزوین شویم.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا اظهار کرد: مجموعه زیادی از روایات دینی مسئولان و مردم را وادار و توصیه به همکاری و وحدت می کند و باید در این زمینه تفاهم نامه را به خوبی اجرا کنیم.

مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: متاسفانه عنوان تفاهم نامه در بین دستگاه های دولتی معنای خوبی ندارد و صرفا یک موضوع سفارشی و فرمایشی معنا می شود ولی حوزه علمیه تلاش می کند تفاهم نامه ها را به درستی و به خوبی اجرایی و عملیاتی نماید و این مهم بدون همراهی دفاتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها امکان پذیر نیست.

تعامل بین دانشگاه و حوزه جدّی‌تر دنبال شود

 انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha