جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام مجتبی کلباسی / مدیر مراکز تخصصی حوزه

حوزه/ امروز هم شاهد هستیم که دنیا گرفتار فرقه ها و گروه های تندروی عقیدتی و گروه هایی مانند داعش و ... است که به نام اسلام انواع خشونت ها را انجام می دهند و مردم را نسبت به اصل اسلام اصیل بدبین می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین کلباسی امروز در مراسم رونمایی از کتاب « بحوث علمیه فی القضیه المهدویه» که در مرکز تخصصی مهدویت در قم برگزاری شد، گفت: یکی از اسامی قرآن بیان است. وظیفه همه انبیاء و ائمه(ع) نیز تبیین قرآن برای مردم است و جامعه و مردم در هر شرایطی نیازمند به تبیین می باشند و این کار هم باید از سوی واجدین شرایط و اهل علم صورت بگیرد.

رئیس مرکز تخصصی مهدویت، افزود: متأسفانه وقتی اهل علم این کار را برعهده نگیرد، کار به دست جهال و مغرض می باشد و نتیجه اش همینی است که الان مشاهده می کنیم و همین امر سبب شده مردم به وسیله افراد جاهل از اصل حقیقت اسلام و شیعه دور باشند و گرفتار خسارت های دینی و عقیدتی شوند.

این استاد حوزه اظهار داشت: امروز هم شاهد این هستیم که دنیا گرفتار فرقه ها و گروه های تندروی عقیدتی و گروه های مانند داعش و ... است که به نام  اسلام انواع خشونت ها را انجام می دهند و مردم را نسبت به اصل اسلام اصیل بدبین می کنند.

وی بیان داشت: به همین دلیل رسالت اهل علم و حوزویان این است که در این شرایط حساس به میدان بیایند و اقدام به تبیین معارف اسلام ناب نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین کلباسی گفت: در همین رابطه مرکز تخصصی مهدویت هم در بحث تبیین مهدویت قدم های بسیار خوبی با حضور کارشناسان، اساتید و عالمان با برگزاری درس خارج مهدویت برداشته و همین امر سبب برکات زیادی هم شده تا جایی که استقبال خوبی از این بحث شده، چرا که در گذشته این کار به اینصورت انجام نگرفته بود و امروز این کار نو و تازه ای است.

رئیس مرکز تخصصی مهدویت افزود: این درس از بطن منابع دینی، کتاب و سنت استخراج و تقریر شده و است و امروز هم شاهد رونمایی از همین کتاب هستیم و امیدواریم این امر تبدیل به سرمایه برای اسلام شود.

این استاد حوزه اظهار داشت: در تلاش هستیم نشر این نوع کتابها به زبانهای دیگر هم صورت بگیرد و یکی از زبانها عربی است و این مسئله هم امروز صورت گرفته، چرا که ترجمه به زبانهای عربی و انگلیسی و... می تواند برکات خوبی در بحث مهدویت به همراه داشته باشد، همچنان که تا کنون این چنین بوده از این به بعد هم این چنین خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha