جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 952808
۲۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۰
کتاب منبر مکتوب

کتاب «منبر مکتوب» که شرح مفصلی بر خطبه حضرت رسول اکرم(ص) در استقبال از حلول ماه مبارک رمضان است، وقف آستان قدس رضوی شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، کتاب «منبر مکتوب» که شرح مفصلی بر خطبه حضرت رسول اکرم(ص) در استقبال از حلول ماه مبارک رمضان است، وقف کتابخانه دیجیتال آستان مقدس حضرت ثامن الحجج(ع) شد.

این کتاب که حاصل تلاش‌های چندین ساله یکی از علمای معاصر می‌باشد، حاوی ٢٣ فراز از بافضیلت ترین اعمال ماه رمضان است که نبی مکرم(ص) با مطلع «قد اقبل الیکم شهر اللّه بالبرکة والرحمة والمغفرة...» آن را شروع کرده اند.

نویسنده این کتاب مرحوم آیت اللّه «سید مهدی امامی العُریضی» صاحب مدارج بالای حوزوی و دکترای فلسفه اسلامی از دانشکده الهیات دانشگاه تهران است.

ایشان که رساله دکتری خود را پیش از پیروزی انقلاب اسلامی به راهنمایی آیت‌الله شهید استاد «مرتضی مطهری» دفاع کرد، در بخشی از مقدمه این کتاب در ضرورت تدوین آن می‌نویسد: "آغاز دهه هفتاد شمسی با مشاهده این معضل که عده‌ای از اهل منبر به دلیل کمی مطالعه یا مشغول شدن به روزمرگی یا... اصلاً در منبرشان آیه‌ای یا روایتی نمی‌خوانند، یا اگر خواندند عبارت را غلط می‌خوانند، یا اگر صحیح هم می‌خوانند عقیده خود را بر کلام وحی تحمیل می‌کنند، مرا واداشت تا این کتاب را نگارش کنم".

مرحوم دکتر امامی العریضی در این اثر، تلاش کرده است که اولاً به آنان بیاموزد در کلامشان آیه و روایت بخوانند و معنی کنند، ثانیاً برای معنی کردن آیات و روایات چگونه از آیات و روایات دیگر استفاده کنند؛ و در نهایت به‌عنوان مسلمات، از مسائل روز برای فهم بهتر مسئله به چه صورت بهره گیرند.

این کتاب در قطع رقعی و ۵٠٣ صفحه به زیور طبع آراسته شده و وقف کتابخانه آستان قدس رضوی گردید.

متن این اثر در نشانی اینترنتی زیر در دسترس عموم علاقمندان قرار دارد:


https://digital.aqr.ir/newindex.aspx?pid=6&languagesite=persian&id=3386211

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha