جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 952861
۲۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۷
کلیسای کاتولیک در شرق نیجریه، مسجدی بنا کرد

حوزه/ اسقف کاتولیک یولا در ایالت  اداماوا در شرق نیجریه، از ساختن مسجدی برای ساکنان مسلمان خبر داده و خواستار وحدت و همبستگی میان دو گروه مسلمانان و مسیحیان شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از legit، کلیسای کاتولیک در ایالت اداماوا واقع در شرق کشور آفریقایی نیجریه، مسجدی برای ساکنان مسلمان بنا کرده است.

اسقف کاتولیک یولا ضمن تایید خبر اعلام کرد که مسلمانان و مسیحیان در کشور باید با هم وحدت داشته باشند.

اسقف مانزا در این باره گفت که وی به جهت حفظ روحیه همبستگی و همدلی میان دو گروه، تصمیم گرفته مسجدی را برای آوارگان مسلمان در منطقه یولا در اداماوا بنا کند.

به گفته وی ، بسیاری از مسیحیان با تصمیم او در مورد پروژه ساخت مسجد مخالفت کردند، این اسقف کاتولیک خاطرنشان کرد: اکثر آوارگانی که به اردوگاه ما می‌آمدند مسیحی بودند اما تعداد زیادی مسلمان نیز در میان آنها وجود داشت.

مانزا تأکید کرد که اگر آنها بتوانند برای همه آنها خانه بسازند، و همچنین یک کلیسا برای مسیحیان بنا کنند، فقط زمانی عادلانه و منصفانه است که برای مسلمانان نیز یک مکان عبادی ساخته شود. به همین جهت در حدود ۱۰-۱۲ خانواده مسلمان در اردوگاه بوده‌اند و من با خودم گفتم که ما هنگام غذا دادن مسلمانان را کنار نگذاشتیم و باید برای آن‌ها مسجدی نیز بنا کنیم که غذای روح است، همانطور که برای مسیحیان نیز کلیسا می‌سازیم.

وی گفت که مردم این کار را ژست خوبی نمی‌دانند ، و تأکید کرد که برخی از آنها حتی به مسلمان بودن شورشیان بوکو حرام اشاره کردند و باعث آزار و اذیت بسیاری برای آنها شده اند.

 مانزا گفت: اما من به آن‌ها گفتم که همه مسلمانان اعضای بوکوحرام نیستند. ما سال‌ها با مسلمانان زندگی کردیم و می‌دانم که مردمان خوبی هستند. بنابراین ، هیچ دلیلی وجود ندارد که میان آن‌ها تبعیض قائل شویم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha