سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
برگزاری یادبود سردار سلیمانی در مدرسه علمیه قدسیه بهشهر

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه قدسیه بهشهر گفت: این مدرسه به‌عنوان یک مرکز فرهنگی دینی با قریب به ۴۰ سال سابقه فعالیت، طلبه خواهر می‌پذیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، خانم مظلومی در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به جزییاتی از فعالیت‌های مدرسه علمیه قدسیه بهشهر، بیان کرد: این مدرسه ابتدا به‌عنوان یک مرکز فرهنگی دینی پایه‌گذاری شد و به برگزاری کلاس‌های قرآنی و اعتقادی پرداخت و از سال ۱۳۷۹ در اختیار خواهران طلبه قرار گرفت.

وی افزود: این واحد آموزشی فرهنگی جزء اولین مراکز حوزه‌های علمیه خواهران در استان مازندران است که دی ماه ۱۳۶۱ توسط حضرت آیت الله سید صابر جباری (ره) تاسیس شد.

مدیر مدرسه علمیه خواهران بهشهر در ادامه افزود: این مرکز در سال تحصیلی ۱۳۷۷_۱۳۷۶ به‌عنوان یکی از مدارس تابعه مرکز مدیریت خواهران درآمد که در حال حاضر با ارتحال آیت الله جباری به صورت هیات امنایی اداره می‌شود.

*تحصیل ۱۳۵ طلبه در این مدرسه

در ادامه این گفت‌وگو، خانم ریاحی معاون آموزش این مدرسه علمیه اعلام کرد: تعداد کل طلبه‌هایی که در این مدرسه موفق به ارائه تحقیق و مقالات پایانی شده و مدرک سطح دو را دریافت کردند ۲۱۱ نفر است.

وی تصریح کرد: همچنین تعداد زیادی از این طلاب در سطح سه و عده‌ای هم در دانشگاه‌های همجوار ادامه تحصیل می‌دهند.

خانم ریاحی خاطرنشان کرد: تمامی اساتید این مدرسه علمیه از دانش‌آموختگان همین مدرسه هستند که بعضی از آن‌ها در مدارس علمیه دیگر و دانشگاه مشغول به تدریس بوده و در حال حاضر نیز ۱۳۵ طلبه در این مدرسه تحصیل می‌کنند.

*جزئیاتی از فعالیت‌های پژوهشی این مدرسه
 
سپس خانم طاهری نسب معاون پژوهش مدرسه علمیه قدسیه بهشهر گفت: شرکت طلاب در جشنواره علامه حلی، بانوی کرامت و ارائه پایان نامه و مقالات مرتبط به حیطه درسی و غیردرسی است که یک نفر از طلاب در جشنواره علامه حلی و سه نفر نیز در بانوی کرامت برگزیده شدند.

وی عنوان کرد: برگزاری دوره‌های مهارت‌افزایی پژوهشی جهت ارتقای مهارت طلاب و اساتید، برگزاری نشست‌های علمی پژوهشی، جلسات دفاعیه و ... از جمله فعالیت‌های جاری این مدرسه است.

*فعالیت ۲۵۰ مبلغ در مدرسه علمیه قدسیه

 خانم فغانی معاون فرهنگی این مدرسه علمیه در راستای بیان فعالیت‌های فرهنگی تبلیغی این مدرسه، تاکید کرد: تعداد مبلغان مدرسه ۱۵۰ نفر است که به‌صورت گسترده و فعال در مدارس، دانشگاه‌ها، ستاد اقامه نماز، مساجد و پایگاه محلات و غیره مشغول به تبلیغ هستند.

وی اضافه کرد: حدود ۴۰ نفر از طلاب به‌عنوان ائمه جماعات، مربیان"طرح  امین" و "شهید بهنام " که هر یک از این طرح‌ها مربوط به آموزش و پرورش است در مدارس حضور دارند.

خانم فغانی اظهار کرد: حضور، ارتباط و همکاری کادر، اساتید و طلاب با دفتر نهاد رهبری در دانشگاه، بهزیستی، سپاه شهرستان، بسیج جامعه زنان، زندان زنان شهرستان، پاسخ‌گویی به احکام و مسائل شرعی و ارائه مشاوره تلفنی و حضوری در طول سال، دستگیری از افراد کم‌برخوردار، وجود مرکز نیکوکاری فرهنگی و برگزاری اردوهای داخلط و خارج استان از جمله فعالیت‌های فرهنگی این مدرسه است.

وی در پایان با اشاره به فعالیت‌های این مدرسه در ایام شیوع کرونا اذعان داشت: فعالیت‌های ما در ایام کرونا نه تنها متوقف نشده، بلکه با قوت بیشتری در فضای حقیقی و مجازی ادامه پیدا کرده که برگزاری کلاس اخلاق، نشست‌های بصیرتی، تشکیل گروه‌های جهادی جهت تجهیز اموات کرونایی، کارگاه ساخت تولید ماسک و گان بهداشتی و... از جمله این فعالیت‌هاست.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۱۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha