سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
تصاویر/ اردوی جهادی طلاب خراسان شمالی در مناطق محروم

حوزه/ مدیر حرکت های جهادی بسیج سازندگی استان قم گفت: امروزه از مهم ترین الزامات در راستای پیشرفت و تعالی کشور، ترویج گفتمان سازی فعالیت های جهادی است.

علی اخلاصمند در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: در راستای عمل به مطالبه مقام معظم رهبری، برنامه اصلی ما در سال ۱۴۰۰، تلاش همه جانبه در جهت تبیین و ترویج بحث گفتمان سازی حرکت های جهادی در سطح استان قم است.

وی همچنین با اشاره به این که تاکنون بیش از ۵۶۰ گروه جهادی استان قم در سامانه اطلس جهادی به ثبت رسیده است، گفت: از این تعداد، حدود ۳۳۰ گروه، محله محور هستند و مابقی را گروه های جهادی اقشار مختلف اعم از طلاب، دانشجویان، مهندسین، کارگری، فرهنگیان، هنرمندان، رسانه و ... تشکیل می دهند.

وی در ادامه با اشاره به ایجاد دبیرخانه عمومی کردن حرکت های جهادی در سطح استان قم گفت: هم اکنون به دنبال آن هستیم که در پنج عرصه و گروه مهم هیئات مذهبی، مدارس علمیه، اقشار بسیج، مساجد و محلات و نیز نیروهای مسلح، گروه های جهادی را توسعه ببخشیم.

اخلاصمند با تأکید بر اهمیت آموزش و مهارت افزایی گروه های جهادی بیان داشت: در این راستا، دوره های یکروزه عمومی و نیز دوره های تخصصی جهادی را برنامه ریزی کرده ایم و در حد توان خود حمایت و پشتیبانی لازم را از گروه های جهادی استان به عمل می آوریم.

وی یادآور شد: تشکیل صندوق قرض الحسنه گروه های جهادی و نیز تقویت ارتباط با دستگاه های خدمت رسان و پشتیبانی کننده از جهادگران از دیگر برنامه های ما در سال جاری است.

مدیر حرکت های جهادی بسیج سازندگی استان قم همچنین با اشاره به اهم فعالیت های گروه های جهادی در ماه مبارک رمضان گفت: ماه رمضان امسال به یاری خدا و البته با مشارکت کمیته امداد امام خمینی(ره)، طبخ و توزیع حدود ۱۰ هزار غذای گرم میان خانواده های محروم و کم بضاعت را داریم، ضمن آن که یکی از گروه های جهادی نیز روزانه اقدام به طبخ و توزیع ۱۵۰۰ وعده غذایی به کمک بسیج سازندگی می کند.

وی با اشاره به این که عمده بسته های معیشتی قبل از ماه مبارک رمضان توزیع شده است، افزود: گروه های تبلیغی و جهادی در عرصه های فرهنگی و تبلیغی ماه مبارک نیز فعال هستند و ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی بر اساس اعلام نیازها به مناطق مختلف اعزام می شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha