شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
انتخاب

دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با همکاری مدرسه علمیه صدر بازار نشست تخصصی «انتخاب اصلح یا صالحِ مقبول از منظر فقهی» را برگزار می کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام محمدجواد شفیعیان، رئیس اداره امور پژوهشی اداره کل پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران  اظهار داشت: «انتخاب اصلح» عبارتی است که هر کجا انتخاباتی در کار باشد، دغدغه و سوال مورد نظر انتخاب کنندگان این است که انتخاب اصلح کدام است؟ خصوصا اینکه این یکی از پر چالش ترین مسائل سیاسی بین گروه های مرجع سیاسی است.

وی ادامه داد: پرسش هایی نظیر وظیفه شرعی در قبال اصل شرکت در انتخابات، تکلیف بودن یا نبودن انتخاب فرد صالح، کناره گیری برخی نامزدهای انتخابات به نفع یکدیگر با وجود اصلح بودن نسبت به دیگری، نسبت بین کارآمدی و اصلح بودن و همچنین این پرسش که آیا «صالحِ مقبول» همان «اصلح» است یا خیر؟! ذهن دغدغه مندان را درگیر خود می کند.

رئیس اداره امور پژوهشی اداره کل پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان تصریح کرد: انتظار می رود اکنون که انتخابات مهم ریاست جمهوری را پیش رو داریم، افراد متخصص این عرصه وارد میدان شده و پاسخ این سئوالات و ده ها سئوال دیگر در این زمینه را بدون نگاه جانب دارانه از منظر فقهی، علمی بررسی و ارائه نمایند.

وی گفت: براین اساس نشست تخصصی «انتخاب اصلح یا صالحِ مقبول از منظر فقهی» با حضور حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید محمد صادق کاظمی، عضو هیأت علمی پپژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، استاد فقه سیاسی دانشگاه امام صادق علیه السلام روز سه شنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۱۰ صبح به صورت مجازی برگزار می شود که از طریق نشانی  dte.bz/۱۰۰۱ قابل مشاهده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha