پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین روستاآزاد

حوزه/معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی بر لزوم تشکیل و احیای کمیته تبلیغ مجازی تاکید کرد و گفت: در این کمیته می بایست نوع هم افزایی ها مشخص شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سعید روستا آزاد در هشتمین جلسه هماهنگی نهادهای حوزوی که با موضوع «تبلیغ مجازی، رسانه ای و فعالیت های هنری» و به همت معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در سالن معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه برگزار شد، اظهار داشت: کمیته تبلیغ مجازی با حضور نمایندگانی از مراکز و نهادهای مختلف باید قبل از فرارسیدن ماه مبارک رمضان تشکیل شود که امر مبارکی خواهد بود؛ البته در گذشته نیز این کمیته تشکیل شده بود لذا باید دوباره احیا شود.

وی گفت: در کمیته تبلیغ مجازی باید مشخص شود که اعضای این کمیته چه نوع هم‌افزایی‌هایی می‌توانند داشته باشند؛ همچنین در بحث انتشار خبر، خبرگزاری مهر می تواند اخبار حوزه را انتشار دهد و یک فایل را برای حوزه در قالب مصاحبه، گزارش، نشست تخصصی، یا هر قالب دیگری باز کند و اخبار مرتبط با حوزه را منتشر نماید؛ این خبرگزاری، سویه‌های انقلابی دارد.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی به موضوع نشست های مجازی ماه مبارک رمضان ۱۴۰۰ اشاره و تصریح کرد: نشست های ماه رمضان آغاز شده و این نشست ها شامل سخنرانی افرادی چون حجج اسلام والمسلمین رفیعی، قرائتی، لسانی و خسروپناه، و خانم اردبیلی و... خواهد بود که مبلغ ۷۰ میلیون تومان برای جوایز آن در نظر گرفته شده و طلاب و مبلغان سراسر کشور می‌توانند در این نشست ها شرکت کنند.

* ورود مبلغان به فضای مجازی؛ کارویژه معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه

در ادامه این جلسه، حجت الاسلام والمسلمین محمد شیخ الاسلامی «معاون فضای مجازی، رسانه و هنر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم» اظهار داشت: در جلسه ای که حدود دو سال پیش با حجت الاسلام واعظی رئیس دفتر تبلیغات داشتیم کارویژه‌ای در حوزه فضای مجازی تشکیل شد و بعد از دیدار مسئولین دفتر تبلیغات اسلامی با رهبر معظم انقلاب و تاکیدات ایشان بر ورود مبلغان به فضای مجازی این کارویژه به معاونت فضای مجازی تبدیل شد.

وی گفت: با مطالعاتی که انجام شد و با توجه به اقدامات بسیاری که در حوزه فضای مجازی انجام می‌شود و تأکیداتی که مقام معظم رهبری دارند و بودجه‌هایی که در این عرصه هزینه می‌شود، به این نتیجه رسیدیم که ضعف های فناورانه و عدم انطباق منطق ذهنی تصمیم‌گیران عرصه مجازی با منطق حاکم بر فضای مجازی دلیل عدم پیشروی در این زمینه می باشد.

* راه اندازی شعبه آموزش‌های مهارت های کاربردی در همه استان ها

حجت الاسلام والمسلمین ملانوری «معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه»نیز در سخنانی تصریح کرد: در همه استان ها شعبه آموزش‌های مهارت های کاربردی در حال راه اندازی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha