یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 953111
۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۳
بازگشایی مسجدی که پس از حمله وین تعطیل شده بود

حوزه/ پس از اینکه پلیس نتوانست رابطه‌ای میان افراط‌گرایان حمله وین و مسجد توحید در پایتخت اتریش پیدا کنند، مجبور شدند دستور تعطیلی مسجد را بازپس بگیرند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از thelocal، مسجدی که به دلیل حمله وین، پایتخت اتریش، تعطیل شده بود، دوباره بازگشایی شد. یک مقام جامعه اسلامی وین، روز دوشنبه گفت مسجد وین که پس از حمله افراط‌گرایان در سال گذشته، دستور بسته شدن دریافت کرد، دوباره بازگشایی می‌شود.

مسجد توحید یکی از دو مسجدی بود، که به نظر می‌رسد مهاجم افراط‌گرای در آنجا رفت و آمد داشته است. و مقامات اتریشی پس از اطلاع از این موضوع، و در پی حمله ۴ نوامبر که منجر به کشته شدن ۴ نفر شد، این مسجد را تعطیل کردند.

والری موسی سخنگوی این گروه به خبرنگاران گفت: اصلی ترین نهاد اسلامی اتریش، یعنی جامعه دینی اسلامی اتریش موافقت کرده که پس از یک تحقیق داخلی مسجد دوباره بازگشایی شود.

پلیس ماه گذشته اعلام کرد که پس از مشاهده اینکه فجزولای، به تازگی به همراه دیگرانی که عقاید رادیکالی داشتند، فقط به مسجد رفت و آمد داشته و با هیچ یک از اعضای انجمن اداره آن  تعاملی نداشته، مجبور به بازپس گرفتن دستور تعطیلی مسجد شدند.

رئیس جامعه دینی اسلامی اتریش نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: همانطور که اکنون مشخص شد ، ادعا برای ما که خطر قریب الوقوع وجود دارد قابل اثبات نیست.

در بیانیه افزوده شده که تعطیل کردن مکان عبادی «به هیچ وجه نباید خودسرانه باشد.

لازم به ذکر است به گفته دادستان حدود ۱۰ مظنون به دلیل حمله هنوز در بازداشت به سرمی‌برند اما هنوز هیچ اتهامی بر علیه هیچ یک از آن‌ها مطرح نشده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha