پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام و المسلمین بهرام پور ، مدیر حوزه علمیه خوزستان

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهرام‌پور، در اجلاسیه مدیران مدارس علمیه استان خوزستان، با ارائه توضیحاتی پیرامون برنامه ۵ ساله مدارس علمیه، تبیین و اجرای این طرح را لازم دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مسعود بهرام‌پور، مدیر حوزه علمیه خوزستان، در اجلاسیه مدیران مدارس علمیه شهرستان‌های استان خوزستان، اظهارداشت: سال ۱۴۰۰ برای حوزه علمیه استان سال ویژه‌ای بوده و امیدواریم بتوانیم با دعای حضرت ولیعصر(عج) سال پر خیر و برکتی را برای حوزه علمیه خوزستان رقم زنیم.

وی ادامه داد: با توجه به نزدیک بودن انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ و با توجه به اقدامات دشمن برای کاهش حضور مردم در صحنه، حوزه‌های علمیه وظیفه مهمی داشته و آن پاسخ‌گویی به شبهات مطرح شده در سطح جامعه است که امید است بتوانیم با هم‌گرایی و فعالیت در فضای مجازی به این شبهات پاسخ دهیم.

مدیر حوزه علمیه خوزستان، گفت: به فرموده مقام معظم رهبری، دشمن سعی می‌کند امیدهایی را که مردم در دل دارند به یاس و ناامیدی تبدیل و حضور آن‌ها را به حداقل برساند.

وی افزود: دشمن سعی می‌کند انگیزه‌های مردم برای شرکت در انتخابات را از بین ببرد و نظام را ناکارآمد نشان دهد که در این میان حوزه‌های علمیه وظیفه مهمی داشته و آن مقابله با دشمن است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهرام‌پور، با اشاره به برنامه مهم مدیریت حوزه علمیه خوزستان در سال جاری، اظهارداشت: سه اقدام مهم در پیش روی حوزه علمیه خوزستان است که باید به نحو مطلوب انجام شوند.

وی ادامه داد: بخشی از این کارها بر عهده مدیریت حوزه علمیه استان، بخشی دیگر بر عهده کادر و معاونین حوزه و بخشی دیگر نیز بر عهده کادر مدارس و طلاب است.

مدیر حوزه علمیه استان خوزستان، با بیان اینکه برنامه پنج‌ساله حوزه علمیه استان، با همکاری اعضای شورای طرح و برنامه‌ریزی مدیریت حوزه علمیه خوزستان آماده شده، اظهارداشت: این برنامه به صورت پیش‌نویس و به‌عنوان الگو آماده اما تاکنون به مرحله نهایی نرسیده است.

وی، با بیان اینکه مدارس علمیه باید فعالیت‌های ۵ ساله خود را بر اساس این پیش‌نویس آماده و به مرحله اجرا رسانند، افزود: انجام این کار در اهواز به شکل منطقه‌ای صورت می‌گیرد، اما در شهرستان‌هایی که تنها یک مدرسه علمیه داریم، فقط در همان مدرسه و در شهرستان‌هایی که چند مدرسه علمیه داریم، اجرای طرح میان مدارس علمیه آن شهرها، تقسیم خواهد شد.

مدیر حوزه علمیه خوزستان، اظهار کرد: به طور کلی این طرح ۵ ساله، مشتمل بر سه بخش است، که بخش اول آن با نام شناسنامه خوزستان و نمای کلی استان در نظر گرفته شده است، مثل جمعیت کل استان، جمعیت روستایی، جمعیت دانش‌آموزی، تعداد مساجد، تعداد مدارس، تعداد دبیرستان‌ها و به طور کلی یک آمار نسبی از مجموعه‌هایی که مرتبط با حوزه علمیه هستند در بخش اول تعیین شدند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهرام‌پور، بیان کرد: پیش‌نویسی که تهیه شده به‌عنوان یک مدل و الگو به مدیران مدارس علمیه تحویل داده می‌شود تا همه آن‌ها بتوانند برنامه متناسب با منطقه خود را تعیین نمایند.

وی ادامه داد: در بخش سوم این پیش‌نویس، برنامه‌هایی که برای تحقق اهداف در این ۵ سال نیاز است تا انجام داده شوند، ذکر شده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهرام‌پور گفت: هر کدام از معاونت‌های مدیریت حوزه علمیه استان، طرح‌ها و برنامه‌های خود را در این پیش‌نویس آورده و امیدواریم برنامه‌های راهبردی این پیش‌نویس را به برنامه‌های میدانی تبدیل کنیم که تحقق آن مرهون تلاش مدیران مدارس علمیه خوزستان است.

وی، بیان کرد: موضوعی که در این برنامه ۵ ساله در نظر گرفته شده، شخص طلبه است؛ هر طلبه‌ می‌خواهد در جامعه کارهای مختلفی انجام دهد و برنامه‌های گوناگونی دارد، چه فعالیت‌های آموزشی، تبلیغی و چه مناصب حکومتی، مهم‌ترین بخش آن تبلیغ است که از همه بخش‌ها نیز وسیع‌تر است.

وی ادامه داد: انتظاری که از طلاب می‌رود این است که حتی اگر در مناصب حکومتی و در سایر بخش‌ها فعالیت می‌کنند، فعالیت تبلیغی خود را کنار نگذارند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهرام‌پور، با بیان اینکه سال ۱۴۰۰ باید زمان تحول در حوزه علمیه خوزستان باشد، گفت: در سال گذشته تلاش‌های بسیار زیادی صورت گرفت تا بتوانیم این تحول را ایجاد کنیم.

مدیر حوزه علمیه خوزستان، در پایان با بیان اینکه برای تنظیم برنامه پنج‌ساله، نیاز است که در همه مدارس، شورا تشکیل شود، اظهارداشت: برنامه مدارس علمیه در سال ۱۴۰۰ باید تبیین برنامه‌های پنج‌ساله باشد؛ چراکه در سال ۱۴۰۱ تمامی مدارس کشور بر اساس اهداف پنج‌ساله‌ای که امسال تعیین کرده‌اند، ارزیابی خواهند شد.

انتهای پیام./ خبرنگار: علی پشتدار

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha