جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
رمضان

حوزه/امام جمعه فردوس با بیان این‌که انفاق به عنوان بزرگ‌ترین فضیلت عملی در ماه مبارک رمضان برای مومنان است،گفت: دستگیری از نیازمندان و فقرا، می تواند خیر دنیا و آخرت را به همراه داشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا بابایی امام جمعه شهرستان فردوس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند ضمن تبریک حلول ماه رمضان با اشاره به آیات شریفه مبنی بر"رُوِیَ عَنْ ابی الحَسن الرِّضا(علیه السلام) قال: قال رسُول الله(صلّی الله علیه و آله وسلّم): رَجَبٌ شَهْرُ اللَّهِ الْأَصَبُّ وَ شَهْرُ شَعْبَانَ تَتَشَعَّبُ فِیهِ الْخَیْرَاتُ وَ فِی أَوَّلِ یَوْمٍ مِنْ شَهْرِ رَمَضَانَ تُغَلُّ الْمَرَدَةُ مِنَ الشَّیَاطِینِ وَ یُغْفَرُ فِی کُلِّ لَیْلَةٍ لِسَبْعِینَ أَلْفاً"،اظهار کرد:از حضرت علی بن موسی ‏الرضا(ع) روایت شده که فرمودند: پیامبر اکرم(ص) فرموده است ماه رجب ماه خداوند است، که رحمت الهی در آن ریزش می‌کند؛ و ماه شعبان ماهی است که در آن خیرات منشعب و پراکنده می‌شود و شیوع می‌یابد؛ و در روز اوّل ماه رمضان شیاطین در غل و زنجیر کشیده می‌شوند و در هر شب ماه مبارک رمضان هفتاد هزار نفر از بندگان (گناهکار) خدا آمرزیده می‌شوند.

وی با بیان این‌که خداوند بزرگ را شاکر هستیم که فرصتی پیش آمد تا سالی دیگر توفیق عبادت در ماه مبارک رمضان نصیب همه ما گردد،تصریح کرد: باید این فرصت را غنمیت شمرده و از برکات این ماه به خوبی استفاده کرد.

امام جمعه فردوس ضمن اشاره به خطبه شعبانیه،خاطرنشان کرد: پیامبر عظیم‌الشان اسلام(ص)، موضوعات مهمی در این خطبه عنوان کرده است که از جمله آن می‌توان به باور به معاد، مراقبت از نیازمندان، اخلاق محوری، خودمراقبتی، یتیم‌نوازی، توبه، خضوع در محضر پروردگار، افطاری دادن، خودداری از مردم‌آزاری، عمق بخشی با پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) و تقویت تقوا اشاره کرد.

حجت الاسلام و المسلمین بابایی با تاکید به جهاد اکبر و خودمراقبتی،عنوان کرد:بر کسی پوشیده نیست که مبارزه با هوای نفس از مهمترین اموری است که لازمه جهاد اکبر به شمار می‌رود و پیروی از سبک زندگی علوی می‌تواند ما را در این مسیر به خوبی یاری دهد.

وی با بیان این مهم که امروز مقام معظم رهبری همین سبک علوی را دنبال می کنند، بیان کرد: ایشان مدام و مستمر همگان را به مقاومت و هوشیاری و همچنین ایستادگی در برابر دشمن جلاد و فریب نخوردن و خنثی کردن مکر دشمنان این مرزو بوم دعوت می‌کنند.

امام جمعه فردوس از انفاق به عنوان بزرگ‌ترین فضیلت عملی در ماه مبارک رمضان برای مومنان یاد کرد و افزود:دستگیری از نیازمندان و فقرا، می تواند خیر دنیا و آخرت را به همراه داشته باشد و باید مدنظر داشته باشیم که  ماه رمضان ماه میهمانی خداست و در این ماه به تاسی از ائمه اطهار (ع) به یاری نیازمندان بشتابیم.

حجت الاسلام و المسلمین بابایی ابراز کرد: در شرایط امروز جامعه که دشمنان به فکر تخریب زیر ساخت های اقتصادی کشور به وسیله تحریم های ظالمانه هستند مردم باید در کمک به نیازمند بشتابند و از حال همدیگر غفلت نکنند.

وی همچنین با اشاره به شیوع مجدد ویروس منحوس کرونا و نقش مردم در شکستن زنجیره انتقال این ویروس، متذکر شد: با توجه به وضعیت خطرناک این بیماری بر روی سلامت مردم، باید بیش از پیش شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنیم  و از بهترین کارهای ماه مبارک رمضان توجه ویژه به سلامتی در عرصه مقابله با کرونا است.

انتهای خبر/ا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha