جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت‌الله رجبی

حوزه/ رئیس مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) گفت: برای کمک به افراد به خطا رفته هم باید کار معرفتی انجام شود و هم با رفتار درست و برنامه‌های عاطفی در دل آنان عُلقه ایجاد کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت‌الله محمود رجبی عضو شورای عالی حوزه های علمیه در دیدار مهدی حاج‌محمدی رئیس سازمان زندان‌ها اظهار داشت: بر اساس آموزه‌های دینی همه انسان‌ها فطرت الهی و یک ارتباط باطنی با خداوند دارند و این خطاها مسائل عارضی است.

وی ادامه داد: سنت انبیا بر اساس تربیت انسان‌هاست و نشان‌دهنده این است که انسان‌ها نیازمند این هستند که مسیر راه به آن‌ها نشان داده شود.

آیت‌الله رجبی ابراز داشت: هدف از بعثت پیامبر و وجود مبارک ائمه اطهار؛ تبیین راه درست و تفکیک اسلام سره از ناسره است و اگر معرفت درست به انسان‌ها ارائه شود می‌توانند حق را از ناحق تشخیص دهند.

وی با بیان یاد و خاطره شهید لاجوردی گفت: این مرد بزرگ در مواجهه با منافقان از باب معرفت ورود می‌کرد و آنها را از مسیر خطا بازمی‌گرداند و خیلی از آن افراد که با انقلاب نبودند از طریق بحث و گفتگو به خطاهای خود پی برده بودند.

رئیس مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) ادامه داد: برای کمک به افراد به خطا رفته هم باید کار معرفتی انجام شود و هم با رفتار درست و برنامه‌های عاطفی در دل آنان علقه ایجاد کرد.

وی بیان داشت؛ خدمت در زندان‌ها را فرصت قلمداد کنید و با ایجاد انگیزه‌های مثبت و خوب برای زندانیان آنان را برای بازگشت تشویق کنید چراکه اگر این افراد برگردند می‌توانند مرجع خوبی برای کمک به سایر افرادی که در معرض آسیب هستند باشند.

عضو شورای‌عالی حوزه‌های علمیه در پایان با آرزوی توفیق برای کارکنان زندان‌ها گفت: از آخرین توصیه‌های آیت‌الله مصباح که در بستر بیماری بیان داشتند این بود که هرجا که خالصانه و صادقانه برای خدا کار کردیم نتیجه گرفتیم و مطمئن‌ترین راه در این مسیر توسل به ائمه اطهار است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha