جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
غذارسانی خیریه مسجد شرق لندن در ماه رمضان به کارمندان بیمارستانی و نیازمندان

حوزه/ شلوغ ترین مسجد واقع در شرق لندن ماه مبارک رمضان امسال، در شرایط کرونایی، هزاران وعده افطار به نیازمندان و کارمندان بیمارستانی محلی ارائه می‌دهد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از arabnews، مسجد شرق لندن در ایام ماه مبارک رمضان به افراد نیازمند و کارکنان شبکه بهداشت و درمان، غذارسانی کرده و وعده‌های غذایی افطاری را به صورت بسته‌بندی‌های آماده تهیه می‌کند.

درحالی که هر ساله ، مسجد شرق لندن و مرکز مسلمانان لندن هنگام غروب آفتاب در ماه مبارک رمضان برای افطار میزبان صدها نفر بودند. با این حال ، این امر در ماه رمضان ۲۰۲۱ به دلیل محدودیتهای ناشی از شیوع ویروس کرونا غیرممکن خواهد بود و در عوض مسجد وعده‌های افطاری را برای کارمندان بیمارستانی در خط مقدم مبارزه با کرونا در بیمارستان رویال لندن در مجاورت مسجد و افراد محلی نیازمند توزیع می‌کند.

خیضر محمد مسئول روابط عمومی مسجد در این باره گفت: یکی از کارهای بزرگی که ما هر ساله در مسجد انجام می‌دهیم ، تغذیه چند صد نفری است که می‌آیند و افطار می‌کنند. با این حال، دستورالعمل های دولتی در حال حاضر به موسسات مذهبی اجازه می‌دهند که فقط برای نماز باز شوند و بنابراین ما نمی‌توانیم افطاری را میزبانی کنیم.

به گفته وی ابتکار افطار از طریق کمک‌های مالی تأمین می‌شود و هزینه هر وعده غذایی ۳ یورو (۴.۱۲ دلار) است.

محمد گفت: ما هر ساله درخواست می‌دهیم  و هر کسی که بخواهد گرسنه ها را سیر کند، کمک خواهد کرد. غذارسانی به مردم در اسلام کار مهمی است که تشویق می‌شود خواه مهمان شما باشد و خواه فقیر و نیازمند. افراد زیادی به کمپین افطار کمک مالی می‌کنند و بودجه آن توسط آنها تأمین می شود.

به گفته وی به دلیل زیاد بودن کمک‌های مالی در سال ۲۰۲۰ و تعطیلی مسجد در ایام قرنطینه، این کمپین وعده های افطاری را در بنگلادش نیز تأمین کرده است.

محمد افزود: ما سال گذشته کمک‌های مالی زیادی انجام دادیم که به ما امکان می‌داد افراد بیشتری را تغذیه کنیم - نه فقط در سطح محلی بلکه در سطح بین المللی.

به گفته او وعده‌های غذایی متفاوت است، اما گزینه گوشت و گیاهخواری همیشه وجود دارد و میوه ، خرما و یک بطری آب شامل آن می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha