جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نصاری

حوزه / بازیگر فیلم «تک تیرانداز» گفت: اگر می‌خواهیم رشادت و قدرت رزمندگان را در فیلم‌های دفاع مقدسی به درستی نشان دهیم، باید دشمن را زبون تصویر نکنیم.

عبدالرضا نصاری بازیگر فیلم سینمایی «تک تیرانداز» در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه، درباره آسیب‌های که بر سینمای دفاع مقدس وارد آمده، اظهار کرد: متاسفانه یک آسیب جدی در سینمای دفاع مقدس وجود دارد آنهم اینکه دشمن در این کارها شکلی کاریکاتورگونه دارد، یعنی به اندازه‌ای او را ضعیف و خوار تصویر می‌کنیم که تصورش کمی دور از منطق است. در ضمن وقتی چنین رویکردی در فیلم‌های مربوطه صورت می‌گیرد بیننده از خود سوال می‌کند اگر دشمن چنین ضعیف بوده، چرا جنگ هشت سال طول کشیده است؟

وی افزود: ضعیف نشان دادن دشمن یک آسیب جدّی دیگر نیز دارد، آنهم اینکه ارزش کار رزمندگان پایین می‌آید زیرا وقتی مخاطب می ‌بیند دشمن چنین زبون است فکر می‌کند کاری که رزمندگان طی هشت سال جنگ تحمیلی انجام داده‌اند، چندان مهم نبوده است، اما اگر دشمن قوی و زیرک نشان داده شود کار رزمندگان نیز ارزشش چند برابر خواهد شد.

این بازیگر، ادامه داد: قصه «تک تیرانداز» ایرانی برگرفته از زندگی شهید زرین است؛ فردی که ارتش عراق را کلافه و صدام برای شهید کردن او، جایزه تعیین کرده بود، حتی در همین رابطه مزدورانی از کشورهای دیگر را به خط مقدم آورده بود تا به هر طریق ممکن شده وی را شهید کنند.

نصاری در پایان تاکید کرد: قهرمان‌پروری در این فیلم بسیار حائز توجه بوده چراکه معتقدم این مهم یک اصل ضروری برای سینما محسوب می‌شود. در کلامی دیگر باید گفت سینمایی که اگر قهرمان نداشته باشد جذابیت نیز از آن رخت خواهد بست.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha