پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
امام جمعه فیروزآباد

حوزه/ امام جمعه فیروزآباد گفت: در گام نخست انقلاب شعارهای بسیار داده شد، اکنون در گام دوم وقت عمل است و برخورد شعاری سم است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام سید عزیز الله هاشمی زاده، پیش از ظهر امروز در نخستین جلسه شورای فرهنگ عمومی سال ۱۴۰۰ شهرستان فیروزآباد که با رعایت پروتکل های بهداشتی در فضای باز اداره کل تبلیغات اسلامی این شهرستان برگزار شد، با اشاره به اینکه ماه مبارک رمضان، ماه فرهنگ است، اظهار کرد: زمان نقش اساسی در ساختن فرهنگ ها دارد.

وی در ادامه اضافه کرد: خداوند در قرآن کریم می فرماید، قسم به زمان می خورد که انسان ها در حال زیان و ضرر دهی هستند، یکی از مسیر هایی که به انسان در زمان منفعت می رسد، آن دسته از افرادی هستند که فرهنگ دینی را می پذیرند.

امام جمعه فیروزآباد، عمل صالح را عمل به دستورات دینی دانست و تصریح کرد: عمل صالح انسان را با فرهنگ دینی آشنا می کند، همچنین پذیرش فرهنگ دینی نیز همان حق است، اگر بتوانیم این نکته را در دنیا رواج دهیم بسیار حائز اهمیت است.

وی خاطرنشان کرد: در گام نخست انقلاب شعارهای بسیار داده شد، اکنون در گام دوم نیز وقت عمل است، در گام دوم صرف شعار دادن سم است، از این رو باید با فرهنگ غنی دینی خدمات را ارائه دهیم.

حجت الاسلام هاشمی زاده خاطرنشان کرد: اگر زمان به تصرف انسان درآید بسیار مهم است، اینکه بتوانیم در هر زمان به چه نوع و شیوه ای عمل کنیم بسیار مهم است. اینکه قرآن کریم بشارت می دهد اگر از روز استفاده کنید، منظور به روز عمل کردن و سخن گفتن است، منظور ۱۲ ساعت روز نیست.

وی با تاکید بر اینکه در ماه رمضان باید از زمان و مکان برای فرهنگ سازی استفاده شود، افزود: امیدواریم در سال جاری بتوانیم گام های موثری را در زمینه فرهنگ سازی دینی برداریم.

آمادگی بسیجیان برای کمک به کادر درمان

سرهنگ محمد رسول رضایی، فرمانده ناحیه بسیج سپاه فیروزآباد هم در این جلسه اظهار کرد: روزه تمرینی برای با خدا بودن است و اگر نتیجه روزه نگرفتن تقوا نباشد هیچ کاری انجام نداده ایم.

فرمانده ناحیه بسیج سپاه فیروزآباد خاطرنشان کرد: در سال ۹۹ در راستای تبیین فعالیت ها و استفاده از فرصت ها ۷۵۰ نشست بصریتی و ۵۵ همایش برگزار شد.

وی ضمن اعلام آمادگی سپاه و بسیج برای حضور در بیمارستان ها به عنوان همیار بیمار و کمک به کادر درمان، افزود: وظیفه و تکلیف ما در این زمان پشتیبانی از کادر درمان است.

فرمانده سپاه فیروزآباد در پایان بیان کرد: راهبرد ما در همه برنامه ها انسجام است که محور آن امام جمعه شهرستان است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha