شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
پلیس هیوستون اولین دستیار رئیس پلیس مسلمان را استخدام کرد

حوزه/ بسیر یاسر، یک مسلمان پاکستانی‌تبار، به عنوان نخستین افسر مسلمانی است که در نیروی پلیس شهر هیوستون در آمریکا به عنوان دستیار رئیس پلیس انتخاب کرده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از dawn،  در یک اعلامیه رسمی، بشیر یاسر یک فرمانده مسلمان پاکستانی‌تبار، به عنوان دستیار رئیس پلیس هیوستون در ایالت تگزاس آمریکا به عنوان رئیس گروه خشونت خانوادگی منصوب شد.

آقای بشیر که قبل از این نیز در سال ۲۰۱۸ در یک مصاحبه نشنال جئوگرافیک در رابطه با مسلمانان آمریکا ظاهر شده بود، اولین دستیار رئیس پلیس در ایالات متحده خواهد بود.

او که در نزدیکی لاهور متولد شده، در سال ۱۹۸۵ و در حالی که تنها ۸ سال داشت با خانواده اش به ایالات متحده آمد. او در حال تحصیل در رشته مالی بود که کسی او را ترغیب کرد تا اداره پلیس را امتحان کند و اگر دوست دارد بماند.

وی در این باره به خبرنگارگان گفت: من تا آن حد علاقه مند شدم که به دانشگاه (دریاچه هیوستون-کلیار) برگشتم و در جرم شناسی فوق لیسانس گرفتم.

آقای بشیر در پاسخ به این سئوال که چرا تصمیم گرفت در نیروی پلیس باقی بماند، گفت: هیجان انگیز است. متفاوت است و به شما امکان می‌دهد تأثیر مثبتی بر دیگران داشته باشید.  بنابراین ، در همان روز اول ، تصمیم گرفتم که بمانم. من سه سال در رشته مالی تحصیل کرده بودم اما برای تحصیل در جرم شناسی به مدرسه برگشتم.

آقای بشیر وقتی یادآوری شد که این یک حرفه محبوب در میان مردم آسیای جنوبی نیست که بیشتر آنها می‌خواهند پزشکی یا علوم کامپیوتر بخوانند ، گفت: شما باید کاری را که دوست دارید انجام دهید. علاوه بر این ، حضور در پلیس شما را قادر می سازد تا به جامعه کمک کنید.

آقای بشیر در پاسخ به این سئوال که آیا به عنوان یک مسلمان در این نیرو با تبعیض روبرو است یا خیر ، گفت: هوستون بسیار متفاوت است و فرهنگ واقعاً متنوعی دارد. این یکی از بهترین شهرهای ایالات متحده است.  

وی گفت که این بخش به ویژه برای افسران مسلمان خود در ماه رمضان بسیار مفید بود ، و استراحت افطار/ شام و وقت نماز را می داد.

گفتنی است اداره پلیس هیوستون نسبت به دیگر مناطق آمریکا، افسران پلیس آسیای جنوبی و مسلمان بیشتری دارد.

آشناترین آنها مظفر صدیقی است که بیش از یک دهه در این نیرو بوده است. آقای بشیر یکی از دو کاپیتان آسیای جنوبی در نیروی پلیس هیوستون است ، و دیگری فردی با نام سلام ضیاء نام دارد.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha