جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام سبحانی نیا قزوین

حوزه / مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: مسئولانی که در توافقنامه برجام از طرف مقابل جز نقض عهد و پیمان و خباثت و نیرنگ چیزی ندیده اند چگونه بار دیگر پای میزمذاکره می نشینند؟

 حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی سبحانی نیا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، با اشاره به  خرابکاری و ایجاد اختلال در تاسیسات هسته ای نطنز اظهار کرد: جای بسی تاسف است که می بینیم در دل تأسیسات هسته‌ای نطنز که تحت مراقبت شدید امنیتی است و هر کسی نمی تواند  به راحتی به آن وارد شود، خسارت بزرگی به تاسیسات وارد می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا  تصریح کرد: از دشمنان نمیتوان گلایه کرد، چرا که دشمن دشمنی می کند و از او جز این توقع نمی رود، ولی  اندوه و حزن ما از این است که چرا باید مرکزی به حساسیت تإسیسات انرزی هسته ای نطنز که فقط افرادی خاص با مجوز خاص و تحت بازرسی های دقیق امکان ورود به آن مکان را دارند این چنین توسط منفورترین دشمن ما مورد اختلال قرار گیرد؟

وی ادامه داد: بی شک به نظر می رسد باید مسئله نفوذ و خیانت را جدی تر از گذشته دانست و نسبت به مراقبت از این اماکن خاص و فوق العاده حساس فوق العاده حساس بود و این نوع اختلال از پشت پرده ها و جاسوسی های عمیق حکایت داشته  و نگرانی برای حوادث بعدی را بیشتر می کند .

وی اظهار کرد: به یقین باید مراکز وابسته به انرِی هسته ای و اشخاص مهم در این صنعت بیش از گذشته مورد مراقبت شوند و خائنان را شناسایی و به اشد مجازات اعمالشان رساند. البته این به معنای آن نیست که جنایات رژیم صهیونیستی و آمریکا نادیده گرفته شود و از آنها انتقام نگرفت.

مدیر حوزه علمیه قزوین همچنین به مذاکره دستگاه دیپلماسی کشور در رابطه با برجام اشاره و بیان کرد: مسئولانی که در توافقنامه برجام از طرف مقابل جز نقض عهد و پیمان و خباثت و نیرنگ چیزی ندیده اند چگونه بار دیگر پای میزمذاکره می نشینند؟

 حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا عنوان کرد: خباثت و کینه توزی های دشمنان باعث شد تا ایران با یک بی اعتماد کامل به آنها، به سمت رفع نیازهای خود و توسعه فعالیت های صلح آمیز هسته‌ای و آن هم تکمیل چرخه سوخت هسته‌ای با غنای ۶۰ درصد برود.

مدیر حوزه علمیه قزوین با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی در این سالها بارها با اقدامات خشونت بار خود از جمله ترور شهدای هسته‌ای تلاش داشته تا فناوری هسته‌ای ایران را از بین ببرد، اظهار کرد: خون شهدای هسته ای سبب شده است که امروز صنعت هسته‌ای ما به یک علم و فناوری بومی تبدیل شود که قائم به اشخاص نیست و نابود شدنی هم نخواهد بود.

وی ادامه داد: استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای جنایتکار ورژیم جعلی صهیونیستی می دانند که این فعالیت‌ها ماهیت صلح‌آمیز دارد، اما چون این فناوری و صنعت تضمین‌گر رشد و پیشرفت ایران فرداست با آن مخالف است، اما قطعا با هدایت های رهبری عزیز و ایستادگی ملت این صنعت به رکن پیشرفت ایران در دهه‌های آینده  تبدیل خواهد شد و چشم بدخواهان ایران اسلامی کور خواهد شد.

 مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: دانش هسته ای در کشورمان بومی شده و دشمنان به ویژه رژیم صهیونیستی نمی توانند خللی در برنامه های هسته ای کشور ما وارد کنند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha