جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
افطاری مصلی
طبخ غذای افطاری در مصلی امام خمینی (ره) چهارمحال و بختیاری

حوزه/ نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری از طبخ روزانه ۱۰۰۰ پرس غذای گرم در آشپزخانه مرکزی مصلای امام خمینی (ره) شهرکرد تا پایان ماه رمضان و توزیع موقع افطار درب منازل نیازمندان و روزه‌داران خبر داد و خواستار مشارکت مردم و خیرین در این امر خداپسندانه شد.

 حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه در شهرکرد اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان و در شرایط قرمز کرونایی طبعاً یکی از وظایفی که مؤمنین نسبت به یکدیگر دارند آن است که هر چه می‌توانند به نیازمندان کمک کنند و مخصوصاً از مستحبات مؤکد افطار دادن در این ماه مبارک است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری بیان کرد: در  نهضت مؤمنانه که بحمدالله از مدت‌ها قبل در استان شکل گرفته و به شکل یک قرارگاه عمل می‌کند، کمک‌های قابل توجهی انجام شده و در هر مقطعی هم توسط سپاه پاسداران که دبیر  قرارگاه است و گروه‌های جهادی و مردمی، کمیته امداد، هلال احمر، دستگاه‌های مختلف و مساجد هم در این مقطع کمک‌های قابل توجهی داشتند.

امام جمعه شهرکرد خاطرنشان کرد: یکی از کارهایی هم که در مصلای نماز جمعه همه ساله صورت می‌گرفته، افطاری دادن است که امسال هم درپی آن برنامه، روزانه یک هزار پرس غذا پخت می‌شود و درب خانه نیازمندان و روزه‌داران توزیع می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام با تاکید بر اینکه به هیچ وجه در درون مصلی غذا توزیع نمی‌شود و ازدحامی نباید صورت بگیرد و کسی برای گرفتن غذا به مصلی نباید مراجعه کند، ادامه داد: گروه‌های جهادی، کمیته امداد و دستگاه‌های مختلف مشخص شده‌اند و غذاها را درب خانه افراد می‌برند و تقدیم می‌کنند تا نهضت مؤمنانه به حول و قوه الهی به خوبی شکل بگیرد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری افزود: من از مساجد هم تقاضا می‌کنم هر کدام به هر شکل که می‌توانند در این برنامه سهیم شوند و مؤمنین در خانه‌های خودشان غذا بپزند و به همسایگان و نیازمندان بدهند و به هر شکل که می‌توانند نهضت افطاری دادن را گسترش دهند تا خدای متعال برکات ویژه خودش را به وسیله این کارهای محسنانه بر جامعه ساری و جاری کند.

نحوه مشارکت در طرح نهضت ضیافت افطاری

حجت الاسلام و المسلمین نکونام خاطرنشان کرد: خیرین می‌توانند در این سنت حسنه سهیم باشند و بنا داریم تا آخر ماه مبارک رمضان  روزانه یک هزار پرس غذا درب منازل توزیع شود، لذا به کمک خیرین نیاز است و کسانی که می‌خواهند در این امر خوب مشارکت داشته باشند می‌توانند به دفتر امام جمعه شهرکرد مراجعه کنند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در پایان اضافه کرد:  مردم شریف استان می توانند برای مشارکت در این امر خداپسندانه، کمک های نقدی خود را به شماره حساب ۰۱۱۳۵۷۱۸۸۹۰۰۹ یا شماره کارت ۶۰۳۷ - ۹۹۷۵ - ۹۹۱۴ - ۸۶۲۵  نزد بانک ملی  به نام دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد واریز کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha