جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مؤسسه آموزش عالی تخصصی حوزوی قاسم بن الحسن(ع)

حوزه/ مدیر مؤسسه آموزش عالی تخصصی حوزوی حضرت قاسم بن الحسن(ع) با اشاره به آغاز ثبت‌نام پذیرش طلبه در این مؤسسه حوزوی، اظهار داشت: مؤسسه آموزش عالی تخصصی حوزوی قاسم بن الحسن(ع) برای سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ در تمام مقاطع عمومی، عالی و تخصصی طلبه خواهر می‌پذیرد.

خانم زهرا یوسفی، مدیر مؤسسه آموزش عالی تخصصی حوزوی حضرت قاسم بن الحسن(ع) در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با اشاره به آغاز ثبت‌نام پذیرش طلبه در این مؤسسه حوزوی، اظهار داشت: این مؤسسه تحت اشراف حجت الاسلام سیدمحمدباقر علم‌الهدی برای سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ از میان متقاضیان و داوطلبان علاقه‌مند در تمام مقاطع عمومی، عالی و تخصصی طلبه می‌پذیرد.

وی با بیان اینکه ظرفیت پذیرش در سطح عمومی این مدرسه علمیه ۳۵ نفر می باشد، افزود: متقاضیان دارای مدرک دیپلم با حداقل معدل ۱۲ و بالاتر، و با حداکثر سن ۴۰ سال می‌توانند در مقطع عمومی اقدام به ثبت‌نام کنند؛ حافظان قرآن و دارندگان مدرک کارشناسی به ‌تناسب از تخفیف سنی تا ۵ سال برخوردار می‌شوند.

مدیر مؤسسه آموزش عالی تخصصی حوزوی حضرت قاسم بن الحسن(ع) با اشاره به اینکه سنجش در مقطع عمومی به صورت آزمون ورودی و مصاحبه اخلاقی و رفتاری و در سطح سه به صورت آزمون ورودی و سنجش علمی انجام می‌شود، گفت: در مقطع عالی سه گرایش کلام اسلامی، تربیت دینی کودک و نوجوان و مشاوره خانواده با رویکرد اسلامی ارائه شده که در هر گرایش ۲۰ طلبه پذیرش خواهد شد.

وی داشتن دانشنامه سطح دو یا کارشناسی دانشگاه امام صادق(ع)، مدرسه عالی شهید مطهری(ره) و جامعة المصطفی(ص) در رشته‌های همسو و با معدل حداقل ۱۴ را از شرایط پذیرش داوطلبان در سطح سه برشمرد و تصریح کرد: حافظان قرآن کریم، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه (با ارائه مدرک رسمی از یکی از مراکز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان اوقاف و امور خیریه یا سازمان تبلیغات اسلامی)، دارا بودن معدل کل ۱۷ یا بالاتر در سطح دو، دارنده دو مقاله علمی، پژوهشی درزمینه علوم حوزوی (چاپ شده یا دارای گواهی چاپ) و دارندگان دانشنامه سطح سه برای تحصیل در رشته دیگر (با ارائه دانشنامه) را از جمله امتیازات برای معافی از آزمون ورودی بیان کرد.

خانم یوسفی با اشاره به اینکه مؤسسه آموزش عالی تخصصی حوزوی حضرت قاسم بن الحسن(ع) در مقطع تخصصی با ارائه دو گرایش تفسیر تطبیقی و کلام اسلامی جمعا ۲۰ داوطلب برای سال تحصیلی آینده پذیرش خواهد داشت، عنوان کرد: دانشنامه سطح سه در گرایش مرتبط و قبولی در آزمون کتبی و مصاحبه علمی از جمله شرایط پذیرش در مقطع تخصصی به شمار می‌رود؛ داوطلبان دارای گرایش غیر مرتبط باید دروسی را به‌عنوان پیش‌نیاز بگذرانند و همچنین دارندگان سوابق پژوهشی، آموزشی، اجرایی، خانواده شهدا و ایثارگران از امتیازات ویژه‌ای برخوردارند.

مدیر مؤسسه آموزش عالی حوزوی حضرت قاسم بن الحسن(ع) درباره مزایای تحصیل در این مؤسسه حوزوی گفت: دسترسی به کتابخانه تخصصی مؤسسه، نزدیکی به مرکز ورزشی، استفاده طلاب از مهدکودک مؤسسه، نزدیکی به خیابان‌های اصلی و وسایل حمل‌ونقل عمومی و مترو، دسترسی به درمانگاه تخصصی حضرت قاسم بن الحسن علیه‌السلام از جمله امتیازاتی است که برای رفاه حال طلاب در نظر گرفته‌شده است.

خانم یوسفی در پایان خاطرنشان کرد: متقاضیان و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت http://paziresh.whc.ir به صورت غیرحضوری اقدام به ثبت‌نام کنند و یا برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرس تهران، شمال تقاطع اتوبان امام علی علیه‌السلام و شهید محلاتی، مؤسسه آموزش عالی حوزوی قاسم بن الحسن(علیه السلام) مراجعه و یا با شماره ۷-۳۳۰۵۳۱۹۵ تماس بگیرند. ۳۱۳/۴۲

جزئیات پذیرش بانوان داوطلب در مقاطع عمومی، عالی و تخصصی موسسه آموزش عالی  حوزوی قاسم بن الحسن علیه اسلام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha