جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 954471
۳۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۳
انتخابات

حوزه / عدم مشارکت گستردە مردم به هر دلیلی، به مفهوم گام نهادن ناخواسته در مسیر دشمنان ایران است.

قاسم امینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از هرمزگان، انتخابات را مهمترین و بارزترین نوع مشارکت افراد در عرصه سیاسی بیان کرد و گفت: انتخابات از یک سو پایه های اجتماعی قدرت سیاسی را نشان می دهد و از سوی دیگر ملاک خوبی برای ارزیابی توزیع قدرت در جامعه است؛ در شرایط فعلی کشور رویداد مهم سیاسی پیش روی تمام آحاد جامعه انتخابات ریاست جمهوری و شورا ها است.

کارشناس علوم سیاسی  افزود: همه ما باید با شور و شعور در انتخابات نقش‌آفرینی کنیم. عدم مشارکت گستردە مردم به هر دلیلی، به مفهوم گام نهادن ناخواسته در مسیر دشمنان است. آنچه مهم است این  که مردم در انتخابات آگاهانه و دلسوزانه مشارکت کنند و این امر را دغدغه خود بدانند و به کسانی رأی دهند که در جهت سامان بخشیدن به وضعیت کنونی کشور، قادر به ایفای نقش موثر هستند.

امینی خاطرنشان کرد: دموکراسی و مشارکت مردمی رویکردهای متعددی دارد و انتخابات بارزترین جلوه آن است و بنا به زمینه‌های سیاسی هر کشور، شاخصی از مشروعیت آن کشور می تواند باشد. 

این کارشناس  تصریح کرد: توجه به فزونی نقش شگفتی‌ساز انتخابات در سرنوشت کشورهای رو به توسعه، اهمیت بررسی و تحلیل رفتار انتخاباتی در کشور ما نیز مضاعف شده است. نظر به اینکه رفتار انتخاباتی مردم تغییر یافته، لذا باید ساز وکارها و شیوه‌های متناسب با افزایش مشارکت انتخاباتی مردم به کار بسته شود.

 وی افزود: مشارکت فعال، گسترده و فراگیر در انتخابا، به منزله پشتوانه ملی در سطح داخلی و اعتبار بین‌المللی و منطقه‌ای است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha