جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
امام جمعه

حوزه/ نماینده ولی فقیه در همدان با بیان اینکه در اوایل شیوع بیماری کرونا، ستاد مردمی کرونا در استان راه اندازی شد، گفت: ستاد مردمی کرونا در عرصه‌های مختلف که نیاز به خدمت رسانی و کمک احساس می‌شد به خوبی ورود کرد و به موفقیت‌های خوبی دست یافت .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، عصر امروز در کمیته اجتماعی ستاد مردمی کرون با بیان اینکه در همدان با برخی از آسیب‌های اجتماعی روبرو هستیم، اظهار داشت: متاسفانه در یک سال گذشته با شیوع ویروس کرونا، این مشکلات و آسیب‌ها بیشتر شده و لذا ضروری است با برنامه‌ریزی دقیق، اقدامات لازم برای کاهش این موارد انجام شود.

وی از مهم‌ترین مشکلات امروز جامعه را بحث مسائل اقتصادی و معیشتی مردم دانست و گفت: اگر به دنبال ایجاد نشاط اجتماعی و مبارزه با بی‌امیدی در جامعه هستیم اولین خواسته مردم، تمرکز دولت بر مسائل اقتصادی و رفع این مشکلات است.

امام جمعه همدان افزود: امروز مردم گرفتار مشکلات اقتصادی فراوانی شده‌اند و لذا از دولت انتظار دارند تا به جای آنکه به دنبال حاشیه‌ها و فرافکنی کردن و القا وجود انشقاق یا دو قطبی در جامعه باشد، در مسیر رفع مشکلات اقتصادی قدم بردارد، چرا که با این مسائل نه مشکلات اقتصادی حل می‌شود و نه فراموش.

وی با تاکید بر اینکه امیدواریم دل مردم همیشه شاد باشد، خاطر نشان کرد: آرزو می‌کنیم دولت با موفقیت در عرصه اقتصاد و رفع این مشکلات بتواند دل ملت را شاد کند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه رفع مشکلات اقتصادی از وظایف دولت است، گفت: در حوزه آسیب‌های اجتماعی و رفع مشکلات این عرصه، می‌توان از ظرفیت و توان نیروی های مردمی استفاده کرد و نباید از آن غافل شویم.

وی با اشاره به اینکه در یک سال اخیر با شیوع کرونا، بسیاری از خانواده‌ها در کنار مبتلا شدن به این بیماری، با مشکلات دیگری چون گرانی، ایجاد مشکل در وضعیت شغلی و معیشتی هم مواجه بوده‌اند، ابراز کرد: امید آفرینی و ایجاد نشاط اجتماعی یک ضرورت بسیار مهم در جامعه امروز است و باید با تشکیل اتاق فکری به دنبال حل این مشکلات باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با بیان اینکه در اوایل شیوع این بیماری، ستاد مردمی کرونا در استان همدان راه اندازی شد، یادآور شد: ستاد مردمی کرونا در همدان، در عرصه‌های مختلف که نیاز به خدمت رسانی و کمک احساس می‌شد به خوبی ورود کرد و به موفقیت‌های خوبی نیز دست یافت، اما امسال به دلیل آنکه شرایط متفاوت از سال قبل است، این ستاد تمام توان خود را در جهت بازآفرینی اعتماد و امید آفرینی در جامعه به کار خواهد بست.

وی با تاکید بر اینکه باید برای ایجاد فضای شاد در جامعه و شادی مردم برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشیم، گفت: سعی ما بر این است که با استفاده از ظرفیت‌های موجود ضمن آنکه با مشکلات مردم از نزدیک آشنا شویم، درصدد رفع این مشکلات اقدامات جدی نیز انجام دهیم.

امام جمعه همدان تصریح کرد: فلسفه این جلسه نیز ایجاد هماهنگی بین همه مجموعه‌ها و نهادهای دست اندر کار برای ایجاد نشاط اجتماعی در جامعه و در بین مردم است.

وی با تاکید بر اینکه نباید تنها به برگزاری جلسات اکتفا کنیم، مطرح کرد: کمیته اجتماعی دفتر نماینده ولی فقیه در استان لازم است تا در اسرع وقت با تدوین سندی جامع، پیگیر تحقق و عملیاتی شدن اهداف این کمیته هم در کوتاه مدت و هم در بلند مدت باشد.

رئیس ستاد مردمی کرونا در همدان در پایان با اشاره به نقش مهم صدا و سیما در ترویج نشاط در جامعه، اظهار داشت: از مسئولان صدا و سیما می‌خواهیم که به جای پخش فیلم‌های ترسناک، سریال‌ها و برنامه‌های طنز با محتوا که مخاطب را لحظاتی از فضای ناراحتی دور کند، پخش کند.

وی با اشاره به اینکه سابقا سریال‌های طنز خوبی از صدا و سیما پخش می‌شد، گفت: متاسفانه در سطح ملی نیز این موضوع کمرنگ شده و لازم است فیلم‌های طنز فاخر با محتوای خوب و متناسب با فرهنگ ساخته و منتشر شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha