جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مدرسه علمیه کوثر ورامین

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه کوثر ورامین از تربیت ۵۰۰ بانوی طلبه از سال 1375 تاکنون در این مدرسه خبر داد.

خانم طاهره شاکری، مدیر مدرسه علمیه کوثر ورامین، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با اشاره به تاریخچه این مدرسه، اظهار داشت: مدرسه علمیه کوثر ورامین در سال ۱۳۷۴ با عنایات حضرت ولی عصر(عج) و تلاش آیت الله محمودی، امام جمعه شهرستان در مقطع درسی سطح دو تأسیس گردید. این مدرسه سال ۱۳۷۶ زیر نظر مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران قرار گرفت و از همان سال تاکنون حدود ۵۰۰ طلبه در مقطع دیپلم پذیرش داشته که قریب ۳۰۰ طلبه فارغ التحصیل گردیده اند.

وی با بیان اینکه مدرسه علمیه کوثر ورامین از نظر امتیاز و رتبه بندی علمی از جایگاه خوبی برخوردار است، افزود: این مدرسه به همت طلاب و اساتید در دو سال متوالی در رشته فلسفه و کلام حائز رتبه اول کشوری شد. و با شرکت در همایش های علمی علامه حلی و بانوی کرامت موفق به کسب رتبه های برتر گردید.

خانم شاکری افزود: نگارش ۱۰۰ پایان نامه برتر و تألیف چند جلد کتاب توسط اساتید و طلاب و نیز کسب رتبه های عالی در مسابقات حفظ قرآن کشوری، از دیگر امتیازات این مدرسه است.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۱۰۰ طلبه خواهر و ۲۶ استاد در مدرسه علمیه کوثر ورامین اشتغال به تحصیل و تدریس دارند، گفت: این مدرسه در مقطع دیپلم برای سطح دو حوزه خواهران از واجدین شرائط (ملتزم بودن به ولایت فقیه و حداکثر سن ۴۰ سال) ثبت نام به عمل می آورد و پس از قبولی در آزمون و مصاحبه علمی، فرد متقاضی به عنوان طلبه مشغول به تحصیل می شود.

مدیر مدرسه علمیه کوثر ورامین در پایان با اشاره به نقش حوزه های علمیه خواهران در تامین امنیت روحی و روانی جامعه، خاطرنشان کرد: خانواده سالم خانواده ای است که خالی از آسیب های روانی است و برای رسیدن به این هدف پر رنگ تر کردن قرآن و اهل بیت(ع) در خانواده از ضروریات است و امید است حوزه های علمیه که مرکز آموزش آیات و ورایات هستند بتوانند در محقق کردن این مهم تلاش وافر نمایند. ۳۱۳/۴۲

تربیت ۵۰۰ بانوی طلبه در مدرسه علمیه کوثر ورامین | جزئیات پذیرش بانوان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha