پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام میثم بهاری

حوزه/ طرح فرهنگی تربیتی چکامه با امضای تفاهم‌نامه همکاری بین کانون فرهنگی هنری علامه امینی (ره) بجنورد و شورای مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی خراسان شمالی در این استان آغاز شد.

حجت‌الاسلام میثم بهاری، مدیر کانون فرهنگی هنری علامه امینی (ره) بجنورد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری و مشارکت در اجرای طرح فرهنگی تربیتی چکامه خبر داد و گفت: این تفاهم‌نامه بین این کانون و شورای مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی خراسان شمالی منعقد شد.

وی دراین‌باره توضیح داد: طرح چکامه، طرح تربیتی چهره به چهره برای کاهش آسیب‌های اجتماعی محله‌ها است که پیشگیری نوجوانان از آسیب‌های اجتماعی با محوریت «خانواده و اعتیاد» در بردارد.

حجت‌الاسلام بهاری، همچنین در ادامه، هدف نخست طرح مذکور را پیشگیری و توانمندسازی نوجوانان، جوانان و خانواده‌های آن‌ها در برابر آسیب‌های مواد مخدر اعلام کرد و گفت: گسترش فرهنگ پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به‌ویژه اعتیاد در جامعه با استفاده از ظرفیت مساجد در اجرای این طرح مورد توجه است.

وی اضافه کرد: مدت اجرای تفاهم‌نامه دراین‌باره دو سال است که با برنامه‌های آموزشی جلسات حضوری و نیز در بستر فضای مجازی برنامه‌ها اجرا می‌شود.

وی همچنین دراین‌باره و در قدم اول جلسه نشست آموزشی و تبیین طرح چکامه اسفندماه ۹۹ با حضور مربیان طرح تربیتی چهره به چهره برگزار شد و مربیان حاضر با نکات مدنظر در این طرح و برخی روش‌های پیشگیرانه از آسیب‌های اجتماعی آشنا شدند.

حجت‌الاسلام بهاری افزود: اجرای این طرح تا اسفندماه سال ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha