دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مدرسه معصومیه یزد

حوزه/امام جمعه شاهدیه در مدرسه علمیه معصومیه یزد گفت: امروز ولایت فقیه شاخص دین داری است که خدا و پیغمبر(ص) و ائمه(ع) معرفی کرده اند و ما باید در این مسیر حرکت کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»در یزد، حجت الاسلام دهقان نیری، عصر چهارشنبه در جمع کادر مدرسه علمیه معصومیه یزد(وابسته به آستان مقدس امام زاده سید جعفر محمد علیه السلام یزد) با آرزوی قبولی طاعات و عبادات همه به درگاه الهی، اظهار داشت: اولین وظیفه ما این است که دین یعنی راه و روش زندگی را خوب بشناسیم.

وی افزود: باید روش زندگی را برای سالم ماندن خود و جامعه بدانیم تا سالم  به  محشر وارد شویم و  شاخصه دین یعنی قرآن و عترت را در زندگی خود جاری کنیم.

امام جمعه شاهدیه یزد با اشاره به جریان های بعد از رحلت پیامبر اسلام(ص)، گفت: بعد از پیامبرصلی الله علیه و آله اولین اختلاف در مرجعیت دینی بود و مردم دین را از افراد مختلف می گرفتند و هر شهری برای خودش یک مرجع و شاخص دین تعیین می کرد.

حجت الاسلام دهقان نیری، دومین عامل اختلاف را مانع شدن برخی از تدوین احادیث و کلام نورانی پیامبر بیان کرد و افزود: این ظلم بزرگی بود که در تاریخ به دین شد و از سوی دیگر دست حدیث سازان (عده ای که صحابی پیغمبر بودند) را آزاد گذاشتند و برای کسانی که تشنه شنیدن صحبت های پیامبر بودند، حدیث جعل می کردند و مردم هم آنها را قبول می کردند. 

وی خاطر نشان کرد: یکی از برکات نورانی اهل بیت برای ما حفظ اسلام ناب است که امروز تحت عنوان نظام ولایت فقیه در دسترس ما قرار دارد و اکنون وظیفه ما پس از شناختن دین درجامعه، تفهیم و ترویج دین است.

امام جمعه شاهدیه گفت: امروز ولایت فقیه شاخص دین داری است که خدا و پیغمبر(ص) و ائمه(ع) معرفی کرده اند و ما باید در این مسیر حرکت کنیم و  وظیفه دینی خود را به درستی انجام دهیم.

وی تصریح کرد: ما وظیفه داریم که بگوییم و پذیرش آن از سوی مردم با خودشان است در حالی که ما مأمور به وظیفه هستیم و ما نباید به بهانه اینکه برخی مردم نمی پذیرند، وظیفه خود را انجام ندهیم. 

حجت الاسلام دهقان نیری با یادآوری وظیفه امر به معروف و نهی از منکر در بین مسلمانان اظهار داشت: اگر همه به آن عمل می کردند وضعیت حجاب و جامعه ما اینچنین نبود و مشکلات اقتصادی فعلی را نداشتیم زیرا بخشی از مشکلات به دلیل عدم انجام وظیفه است.

وی تأکید کرد: نقش اصلی طلاب به خصوص برای بانوان طلبه شناخت دین و سپس انتقال به آحاد جامعه و ترویج دین است.

امام جمعه شاهدیه با یادآوری شعار سال«پشتیبانی ها، مانع زدایی ها»گفت: اگر سال گذشته در تحقق شعار سال«جهش تولید» دچار مشکلاتی شدیم به خاطر کم کاری افراد و اشخاص است و نباید پای دین نوشت.

انتهای پیام/313/47

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha