پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ گردهمایی فعالان حوزه هوش مصنوعی و علوم اسلامی

حوزه/ دکتر سیدسعید حسینی بیان داشت: از نظر من که در کشورهای اسلامی فعالیت می کنم باید ما شبکه های اجتماعی را بومی سازی کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، دکتر سیدسعید حسینی در گردهمایی فعالان حوزه هوش مصنوعی و علوم اسلامی، که در مدرسه علمیه معصومیه قم برگزار شد، گفت: از نقطه نظر راهبردی باید قبل از اینکه در مورد هوش مصنوعی صحبت کنیم باید از بسترهای داده هوش مصنوعی بحث نماییم؛ قرآن کریم و سایر کتب دینی ما منابع و بسترهای داده هوش مصنوعی هستند.

وی افزود: ما باید به عنوان قدم اول حرکت به سمت هوش مصنوعی راهکارهای کشورهای موفق در این زمینه را بشناسیم.

استادیار دانشگاه صحار کشور عمان خاطرنشان کرد: کشور آمریکا به دلیل نداشتن این بسترهای داده، اقدام به طراحی موتور جستجوی گوگل کرد.

وی گفت: ما به داده نیاز جدی داریم و باید داده های خود را بروزرسانی کنیم.

حسینی بیان داشت: از نظر من که در کشورهای اسلامی فعالیت می کنم باید ما شبکه های اجتماعی را بومی سازی کنیم.

وی با بیان اینکه ما باید به عنوان کسانی که روی هوش مصنوعی کار می کنیم ببینیم روی چه داده ای داریم جلو می رویم گفت: ما باید نگران این باشیم که چگونه داده ها را برای جامعه مسلمانان جهان جمع آوری کنیم.

این استاد دانشگاه ضمن اظهار نگرانی از استفاده مردم جهان اسلام از شبکه های اجتماعی خارجی اظهار کرد: ما داده هایمان دارد توسط واتساپ جمع آوری می شود؛ داده های نوشتاری، صوتی و ویدیوئی ما توسط دشمنان ما در حال جمع آوری هستند.

وی گفت: در کشوری مانند چین شبکه های اجتماعی خودشان استفاده می شوند و این درحالی است که در کشور ما جوانان داده های خود را در شبکه های اجتماعی همچون اینستاگرام که متعلق به دشمنان ما هستند به اشتراک می گذارند.

حسینی با اشاره به لزوم حمایت مراجع عظام تقلید عنوان داشت: مراجع محترم تقلید باید در این زمینه به ما کمک کنند؛ داده های ما در حال حاضر دارند در اختیار کشورهای بیگانه قرار می گیرند و آن ها در حال طراحی الگوریتم های راهبردی خود در مورد ما هستند.

وی گفت: اگرچه شبکه‌های اجتماعی قدرت‌ها بر کشورهای زیادی غلبه دارند اما باز هم هرگز نباید از شبکه‌های اجتماعی داخلی خودمان غافل شویم.

استادیار دانشگاه صحار عمان در پایان تأکید کرد: ما باید بتوانیم انحصار شبکه‌های داده را بشکنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha