سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
تبریز

حوزه / حجت الاسلام محمدرضا خلیلی با حضور در امامزاده سیدمحمدکججانی تبریز، اظهار کرد: ضیافت رمضان به واسطه نزول کتاب الهی قرآن بوده و بر اساس روایات مستند، نزول دیگر کتب آسمانی نیز در همین ماه مبارک انجام گرفته است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز حجت الاسلام محمدرضا خلیلی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه دو تبریز، امروز با حضور در امامزاده سیدمحمدکججانی تبریز، اظهار کرد: ضیافت رمضان به واسطه نزول کتاب الهی قرآن بوده و بر اساس روایات مستند، نزول دیگر کتب آسمانی نیز در همین ماه مبارک انجام گرفته است.

وی افزود: رمضان ماه ضیافت الهی و ماه نزول قرآن، فرصت مناسبی است تا در این روزها بر سر سفره قرآن کریم بنشینیم، چرا که این ماه پرفیض و ضیافت الهی از برکات عظیمی برخوردار است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه دو تبریز با بیان این‌که ماه رمضان در شرافت بی‌ نظیر است، ادامه داد: همان طوری که در آیه قرآنی «أَنْفَاسُکُمْ فِیهِ تَسْبِیحٌ وَ نَوْمُکُمْ فِیهِ عِبَادَةٌ» به مومنان و روزه‌ داران این ماه گفته شده که در ماه رمضان حتی نفس کشیدن انسان ثواب دارد و تسبیح محسوب می‌شود ‌و خواب روزه دار نیز در این مدت در حکم عبادت است.

وی در خصوص برکات نزول و قرائت قرآن، گفت: شیخ صدوق از حضرت امام صادق (ع) نقل کرده که ایشان فرمودند، جوان مومنی که قرآن بخواند، قرآن با گوشت و خون او عجین می‌شود و خداوند جایگاه او را با سفیران با کرامت و نیکان قرار می‌دهد و قرآن کریم در روز قیامت مدافع او خواهد بود و برای او و به نفع او دلالت می‌کند.

این فعال فرهنگی ادامه داد: بر اساس این حدیث، هر چه جوانان را با قرآن و مفاهیم قرآنی بیشتر آشنا کنیم، قطعا جامعه خود را از خطرات مختلفی مصون تر خواهیم بود.

حجت الاسلام خلیلی  افزود: می‌توان ماه رمضان را بهترین فرصت برای ایجاد این نزدیکی و انس با قران دانست، چرا که محبوب ترین اعمال در این ماه یعنی تلاوت قرآن همراه با تدبر و توجه به مضامین و معانی آیات انجام می‌گیرد و توجه به قرآن کریم در این ماه عزیز به قدری اهمیت دارد که ثواب تلاوت یک آیه به اندازه ثواب تلاوت یک ختم قرآن است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه دو تبریز اظهار کرد: ثواب بالای تلاوت قرآن در رمضان به دلیل این است که با توجه به ویژگی‌هایی زمانی، مکانی و شرایط مختلفی که پدید می‌آید، آمادگی مناسبی جهت انس و ارتباط با قرآن برای هر کسی در این مدت فراهم است.

وی در خاتمه آستان مقدس امامزاده سیدمحمدکججانی را از فعالان حوزه فرهنگی و قرآنی و خدماتی در تبریز دانست و گفت: امیدواریم روز به روز شاهد شکوفایی فعالیت‌های فرهنگی این مجموعه باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha