سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
حاج ابوالقاسمی

حرم/ عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: دولت اسلامی باید راه رفتن به بهشت را هموار و تعداد جهنمی‌ها را کاهش دهد اما متأسفانه نگاه بعضی از مسئولان در این زمینه اصلاً قابل توجیه نیست.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم دولابی امروز هم‌زمان با نهمین روز از ماه مبارک رمضان در ادامه سلسله مباحث تفسیر قرآن کریم در حرم کریمه اهل‌بیت سلام‌الله علیها اظهار کرد: تلاش در راستای گسترش خداترسی و تقوا میان مردم از اصلی‌ترین شاخصه‌های دولت اسلامی بر اساس آیه ۹۶ سوره اعراف است.

وی افزود: خداوند در این آیه راه‌حل بسیاری از مشکلات را تقوای الهی می‌داند و گوش‌زد می‌کند در صورت رعایت تقوا برکات آسمان و زمین بر مخلوقات نازل می‌شود.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: راه نجات از مشکلات در صورت داشتن تقوا ایجاد خواهد شد و بر اساس آیات راه نجات خداترسی است و دولت اسلامی در مرحله اول باید خود را مستلزم به رعایت تقوا بداند و در مراحل بعدی این صفت را در جامعه گسترش دهد.

سخنران حرم بانوی کرامت تأکید کرد: رعایت تمامی موازین تقوا بر اساس ظرفیت‌های دولت امری ضروری است و اگر خداترسی صورت نگیرد نمی‌توان مشکلات را مرتفع کرد.

وی یادآور شد: دولت اسلامی باید راه رفتن به بهشت را هموار و تعداد جهنمی‌ها را کاهش دهد اما متأسفانه دغدغه بعضی از مسئولان در این زمینه اصلاً قابل توجیه نیست.

عضو مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: مراقبت شخصی و مراقبت گروهی باعث می‌شود خداوند نصرت و لطف خود را شامل افراد در جامعه کند.

وی در ادامه گفت: میزان برخورداری از روحیه امید و امیدبخشی در جامعه از شاخصه‌های دولت اسلامی است و مؤمنان نیز باید در جامعه امیدوار به نصرت الهی باشند و سختی‌ها را تحمل کنند.

استاد حوزه علمیه تأکید کرد: خداوند به جبهه مقاومت امید پیروزی و نصرت را داده است در حالیکه جبهه دشمن نقطه امیدی ندارد.

سخنران حرم بانوی کرامت یادآور شد: دولت اسلامی باید در مرحله نخست خودش امیدوار باشد و در مرحله دوم به دیگران و جامعه نیز امید دهد و میزان برخورداری از سعه‌صدر را در جامعه در برابر مشکلات و انتقادات نهادینه کند.

وی افزود: ویژگی انتقادپذیری در روحیه نبی گرامی اسلام و دیگر پیامبران الهی به معنای واقعی کلمه وجود داشت و در وجود رسول خدا به‌مراتب بیشتر بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: کسی که مصالح نظام را فدای اهداف شخصی کند و از سعه‌صدر برخوردار نباشد صلاحیت تصدی‌گری دولت اسلامی را نخواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha