پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نشست تعالی خانواده در مدرسه علمیه مولاوردیخان قزوین

حوزه/ بخش بزرگی از نابسامانی‌های جامعه، محصول بیماری خانواده‌هاست؛ چشم بستن بر حقایق تلخ، در شأن خردمندان و عاقبت‌اندیشان نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، از آنجا که خانواده به عنوان اولین نظام اجتماعی بشریت از اهمیت و جایگاه مهمی برخوردار است، کتاب» فرهنگ خانواده« نوشته حجت الاسلام علی اکبر مظاهری با بررسی همه جانبۀ مسائل خانواده به تبیین بایدها و نبایدهای زندگی خانوادگی می پردازد؛ در شماره های مختلف بخشی از متن این کتاب با هدف ارتقای دانش مخاطبین در مدیریت هرچه بهتر خانواده ها منتشر می شود:

اعتراف به واقعیتی تلخ

اگرچه تلخ است، امّا واقعیت است که جامعۀ ما، با این که امتیازهایی دارد و جزو سامان‌دارترین جوامع جهانی است، امّا نابسامانی‌های آن نیز کم نیست. بی‌تردید، بخش بزرگی از نابسامانی‌های جامعه، محصول بیماری خانواده‌هاست. و اگرچه خانواده‌های ما از پاک‌ترین و سالم‌ترین خانواده‌های جوامع بشری‌اند، امّا نباید از بیماری‌های موجود در خانواده‌ها و جامعه‌مان غافل شویم. چشم بستن بر حقایق تلخ، در شأن خردمندان و عاقبت‌اندیشان نیست.

ارکان خانواده

خانواده، در نگاهی کلان، پنج رکن و عضو اصلی دارد:

یک و دو: پدربزرگ و مادربزرگ.

سه و چهار: زن و شوهر جوان و میانسال (عروس و دامادِ پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها).

پنج: فرزند.

این پنج رکن، به هم پیوسته‌اند و با هم ارتباطی ویژه دارند. مدیریت درست ارتباط این پنج عضو، فرهنگی ویژه دارد و این پنج رکن را بر جایِ درست خود نهادن، دانایی و توانایی ویژه‌ای را می‌طلبد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha