پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
علی رویین‌تن

حوزه / یک کارگردان سینما و تلویزیون گفت: تلویزیون معمولاً متمایل به هنرمندان مطیع است تا بتواند هر آنچه می‌خواهد از آنها بگیرد.

علی رویین‌تن؛ کارگردان سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه، پیرامون تولیدات مناسبتی سیما چنین اظهار نظر کرد: در ابتدای سخنانم باید تاکید کنم که کیفیت سریال‌سازی در سیما پایین آمده است، برای همین فرقی نمی‌کند که تولیدات به نمایش در آمده در ماه رمضان روی آنتن برود یا ایامی دیگر. دلیل به وجود آمدن چنین مشکلی را هم مدیران نالایق می‌دانم.

وی در پاسخ به این سوال که جدا از مدیران، آیا هنرمندان نیز در به وجود آمدن چنین شرایطی دخیل هستند، گفت: یکسری هنرمندان هستند که باید از آنها خواهش شود تا آنها بیایند و سریال یا فیلمی برای تلویزیون بسازند. درعوض عده‌ای دیگر نیز وجود دارد که خواهش می‌کنند تا به آنها اجازه دهند تا فیلم و سریال بسازند. متاسفانه سیما سراغ دسته دوم می‌رود.

این کارگردان تاکید کرد: سیما عموماً سراغ افراد بدون تفکر و بازاری می‌رود، چراکه این افراد گوش به خدمت هستند. این معضل سبب شده مردم کمتر تلویزیون نگاه کنند. برای همین هم در چنین شرایط پرمخاطب‌ترین کارهای تلویزیون برنامه «سمت خدا» و مسابقات فوتبال شده است.

این کارگردان گفت: شاید قبلاً در ماه رمضان تولیدات نمایشی مخاطب فراوانی داشتند، اما  به جرات می‌توان گفت در سال‌های اخیر با افت شدید مخاطبان تلویزیون روبه‌رو هستیم. برای مثال رمضان امسال هیچیک از کارهای نمایشی تلویزیون مورد پسند اکثر مردم واقع نشده‌اند. البته در میان کارهایی هم‌اکنون روی آنتن رفته فکر می‌کنم. «یاور» از کارهای دیگر موفق‌تر بوده است، هرچند این کار نیز قصه‌ای تکراری دارد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا در رمضان امسال، یک کار طنز از سیما روی‌ آنتن نرفته است، گفت: مدیران تلویزیون هنوز متوجه نشده‌اند که ماه مبارک ماه جشن و معنویت است، برای همین نگاهی‌که به آن دارد نیز متناسب به این کار نبوده و نتیجه آن را نیز در تولیدات که روی آنتن رفته می‌بینیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha