شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
نشست تعالی خانواده در مدرسه علمیه مولاوردیخان قزوین

حوزه/امام جمعه بندر جاسک در جمع مجازی بانوان طلبه، راهکارهای عملی افزایش معنویت در محیط خانواده را بیان کرد و تلاش والدین در بهره مندی از ماه مبارک رمضان برای ارتقای معنویت فرزندان را خواستار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»در هرمزگان، حجت الاسلام عباس ذاکری در نشست اخلاقی ویژه ماه مبارک رمضان که پیش از ظهر امروز با موضوع «افزایش معنویت خانواده در ماه مبارک رمضان»، با حضور کادر، اساتید و طلاب مدرسه علمیه فاطمه بنت الرسول سلام الله علیها جاسک برگزار شد، اظهار داشت: ماه رمضان ماه معنویت و نشاط و یکی از ایامی است که حال خوب به انسان دست می دهد.
 
وی با اشاره به موضوع مهم خانواده گفت: خانواده مهم ترین رکن تربیت در جامعه است و  فرزندان از رفتار های عملی پدر و مادر الگو برداری می کنند که نیازمند توجه بیشتر والدین در این موضوع است.
 
امام جمعه بندر جاسک با اشاره به راهکارهای افرایش معنویت در خانواده و ماه رمضان با بیان تعبیر قرآن درباره نصیحت های لقمان به فرزندش «یا بُنَیّ اَقِمِ الصلاة ...» افزود: در ماه رمضان مهر و محبت نسبت به فرزندان را افزایش دهیم، زیرا محبت تأثیر بسزایی داشته و با اجبار کاری از پیش نمی رود؛ چنانچه قرآن کریم هم در وقتی می خواهد نصیحت کند اجبار و زور نیست.
 
حجت الاسلام ذاکری تصریح کرد: نکته دوم افزایش معنویت در ماه مبارک رمضان در خانواده، استفاده از فرصت سحری و افطار برای قرآن خواندن و بیان احکام و مطالعه کتاب است که قطعأ اثر زیادی در فرزندان و خانواده دارد.
 
وی ادامه داد: سومین نکته اصلاح سبک زندگی اسلامی و مورد تأکید مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب است که ماه رمضان بهترین فرصت برای احیای سبک زندگی اسلامی است و از برکت و فضای معنوی ماه رمضان کمک بگیریم تا آن چیزی که قرآن و اسلام می خواهد را انجام دهیم.
 
امام جمعه بندر جاسک در پایان با اشاره به آیه «وَ یُطْعِمُونَ الطَّعامَ عَلی‏ حُبِّهِ مِسْکیناً وَ یَتیماً وَ أَسیراً»، یادآور شد: انفاق یکی دیگر از راهکارهای افزایش معنویت در خانواده است. حضرت علی(ع(ع) و فاطمه زهرا (س)  درس انفاق را به ما آموختند و باید تلاش شود که زندگی اهل بیت(ع) را به عنوان الگو قرار دهیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha