جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
پلیس اسلو : سرنخی از پیامک‌های ضدمسلمانی در دست نیست!

حوزه/ پلیس اسلو ضمن بیان اینکه از پیدا کردن سرنخی از فرستادندگان پیامک‌های ضدمسلمانی در پایتخت نروژ ناکام بوده، مدعی شد که حزب اسلام ستیز در این رابطه نقشی نداشته است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از norwaytoday، پلیس اسلو، پایتخت کشور اروپایی نروژ مدعی شده که هیچ سر نخی از کسانی که هفته گذشته پیامک‌های نفرت‌محور ضدمسلمانی ارسال کرده‌اند به دست نیاورده است.

پلیس اسلو اعلام کرد ، تحقیقات تاکنون نشان داده است که پیامک‌های ضدمسلمانی که هفته گذشته مسلمانان را به شیوه‌ای خشن توصیف  کرده بودند از سوی سازمان سیان (توقف اسلامی سازی نروژ) نبودند.

روز جمعه پلیس در توییتر خود نوشت ، طبق ماده ۱۸۵ قانون کیفری در مورد سخنان نفرت محور، این پرونده هنوز در دست بررسی است. در اطلاعیه مطبوعاتی پلیس آمده است: ما در حال حاضر نمی‌توانیم در این مورد به جزئیات بپردازیم، اما انتشار این اطلاعات را قبل از تظاهرات آینده مهم می‌دانیم.

لازم به ذکر است گروه سیان، که یک حزب اسلام‌ستیز در نروژ محسوب می‌شود قصد دارد شنبه هفته آینده در شهر بروم دست به تظاهرات بزند، گفتنی است تظاهرات متقابل آن‌ها نیز توسط مخالفان این حزب برنامه‌ریزی شده است .

گفتنی است هفته گذشته، یک سلسله پیامک‌هایی در اسلو ارسال شدند که مسلمانان را خشن و تروریست توصیف کرده بودند و به نظر می‌رسید که فرستنده این پیامک‌های تحریک کننده این حزب اسلام‌ستیز باشد چرا که این پیامک‌ها پس از تجمعات خیابانی انجام گرفته توسط آن‌ها و شورش‌های متعاقب آن در شهر درامن؛ مرکز شهرستان بوسکرود در ۱۰ آوریل برای بسیاری فرستاده شدند. با این حال پلیس نروژ مدعی است که این حزب در این رابطه بی‌گناه بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha