پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام کاظم لو قزوین

 حوزه / مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین گفت: پذیرش حوزه علمیه ویژه خواهران در مقطع سطح دو تا پایان اردیبهشت ماه سال‌جاری ادامه دارد و متقاضیان می‌توانند در این مدارس شرکت کرده و وارد حوزه علمیه شوند

حجت الاسلام رضا کاظم لو در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین گفت: پذیرش حوزه علمیه ویژه خواهران در مقطع سطح دو (لیسانس) از ۲۵بهمن ماه سال گذشته آغاز شده و تا پایان اردیبهشت ماه سال‌جاری ادامه دارد؛ متقاضیان دارای مدرک دیپلم می‌توانند در این مدارس شرکت کرده و وارد حوزه علمیه شوند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین اظهار کرد: برنامه‌های حوزه علمیه خواهران دارای ویژگی‌های خاص است و حوزه علمیه تلاش دارد مسائل خانواده و مسائل مربوط به آن و تحکیم خانواده را به دانشجویان بیاموزد و تلاش حوزه عملیه تربیت دانشجویان با خانواده ایده‌آل است.

وی ادامه داد: تربیت بانوانی که در جامعه بتوانند احکام اسلامی به ویژه احکام مربوط به بانوان را انتقال دهند، تربیت اساتید برای حوزه علمیه و تربیت مادر برای خانواده از جمله اهداف تحصیل حوزه علمیه است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین اظهار کرد: مدرک حوزه علمیه جزو مدارک معتبر کشوری است و تفاوتی با سایر مدارک ندارد و تقریبا ۳۰۰دانش‌آموخته حوزه علمیه خواهران قزوین در آموزش و پرورش و ارگان‌های دیگر فعالیت می‌کنند.

وی عنوان کرد: با آغاز همه‌گیری ویروس کرونا در کشور از سال گذشته، تقریبا هیچ برنامه آموزشی حوزه متوقف نشد، البته نباید فراموش کرد که هیچ سیستمی نمی‌تواند جایگاه حضور در کلاس را بگیرد.

حجت الاسلام کاظم لو عنوان کرد:  باتوجه به ارائه آموزش‌ها، فارغ‌التحصیلان حوزه علمیه خواهران می‌توانند در حوزه‌های مختلف خدمات ارائه دهند و هم‌اکنون بیش از هزار نفر در سطح دو (کارشناسی) و ۱۵۰نفر در سطح سه (کارشناسی ارشد) در حوزه علمیه خواهران استان قزوین  در حال تحصیل هستند.

وی ادامه داد: علاقمندان برای ثبت‌نام در حوزه علمیه می‌توانند از دوطریق فضای مجازی به آدرس www.whc.ir و شماره تماس ۰۲۸۳۳۲۲۸۱۸۵ و حضوری به آدرس قزوین، خیابان شهید انصاری، کوچه مسجد امیرالمؤمنین (ع) مدرسه علمیه کوثر اقدام کنند؛ و  بهترین راه مراجعه حضوری است چراکه در این نوع ثبت‌نام افراد بهتر توجیه می‌شوند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین اظهار کرد: استان قزوین دارای ۶ مدرسه علمیه خواهران است که ۳ مدرسه در قزوین و مدارس دیگر هم در شهرستان‌های بوئین‌زهرا، تاکستان و آبیک دایر بوده و به تعلیم و تربیت بانوان حوزوی مشغول هستند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha