یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
استاندار همدان

حوزه/ استاندار همدان با اشاره به تعطیلی صنوف مختلف در پیک چهارم شیوع کرونا، گفت: از صنوفی که به خاطر شرایط کرونایی تعطیل شده‌اند، مالیات اخذ نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، سید سعید شاهرخی استاندار همدان، عصر امروز در جلسه فوق العاده ستاد استانی مدیریت کرونا، که به‌صورت ویدئو کنفرانس با حضور فرمانداران سراسر استان برگزار شد، با تاکید بر لزوم پشتیبانی دستگاه‌های اجرایی در حمایت، همراهی و همکاری با دانشگاه علوم پزشکی به منظور پیشگیری و کنترل شیوع کرونا، اظهار داشت: علیرغم عملکرد ستاد استانی و همراهی مردم استان همدان، شرایط استان در وضعیت قرمز و خطرناکی قرار دارد.

وی با اشاره به قرارگرفتن استان همدان جز هفت استان با شیوع گسترده کرونا در کشور، گفت: اگر مصوبات ستاد ملی به ‌طور جدی انجام و اجرا شود، مقررات سخت‌گیرانه‌تری که برای دولت، بازاریان، کسبه و مردم، هزینه بردار است، اجرا نخواهد شد.

استاندار همدان با تاکید بر اینکه مشکل اساسی در استان، عادی‌انگاری کرونا است، مطرح کرد: عدم رعایت قرنطینه از عوامل مهم افزایش شیوع کرونا در استان است که دانشگاه علوم پزشکی استان باید نسبت به آن توجه جدی داشته باشد.

وی با بیان اینکه مقررات رعایت پروتکل‌ها در شهرستان‌های با وضعیت قرمز، باید به شدت و جدیت انجام و اجرا شوند، عنوان کرد: متاسفانه روند شیوع کرونا در استان نگران‌کننده است و برای عبور از این شرایط نیازمند همکاری همه مردم و دستگاه‌ها هستیم.

شاهرخی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به تعطیلی صنوف مختلف در پیک چهارم شیوع کرونا، یادآور شد: از صنوفی که به خاطر شرایط کرونایی تعطیل شده‌اند، مالیات اخذ نخواهد شد.

وی خطاب به فرمانداران بر لزوم استفاده از همه ظرفیت‌ها در راستای کاهش شیوع بیماری در استان تاکید کرد و گفت: فرمانداران با استفاده از ظرفیت دهیاران و بخشداران و تشکیل تیم‌های نظارتی، از انجام هرگونه مراسم عروسی، عزا و تجمعات در شهر و روستا جلوگیری کنند.

استاندار همدان با بیان اینکه کنترل ورودی‌ و خروجی‌ شهرستان‌های استان بسیار ضروری است، یادآور شد: برای کنترل وضعیت موجود باید با مردم برخورد اقناعی انجام شود و کسانی ‌که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، به مراجع قضایی معرفی شوند.

وی با تاکید بر اینکه پارک‌ها و فضاهای سبز که محل اجتماعات است باید مسدود شوند، خاطر نشان کرد: نظارت جدی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دستگاه‌های اجرایی و ناوگان خودرویی الزامی است و با خاطیان باید برخورد جدی شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha