شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
عالم زاده نوری

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین عالم زاده نوری گفت: در این آزمون سخت انتخابات پیش رو باید دو شرط استقامت و تقوا را که در قرآن کریم آمده است رعایت کنیم.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین عالم زاده نوری در دومین جلسه از سری جلسات تفسیر آیات و روایات مرتبط با موضوع انتخابات که در ماه مبارک رمضان، در مرکز مدیریت حوزه های علمیه و با مشارکت پایگاه بسیج این مرکز با معاونت منابع انسانی حوزه برگزار می شود، گفت: در آیه ۱۲۳ سوره مبارکه آل عمران خدای متعال می فرماید «وَ لَقَدْ نَصَرَکُمُ اللَّهُ بِبَدْرٍ وَ أَنْتُمْ أَذِلَّةٌ» یعنی خدای متعال شما را در جنگ بدر یاری کرد در حالی که شما خیلی ناتوان بودید.

وی افزود: در جنگ بدر، ساز و برگ نظامی مسلمان ها خیلی کم بود ولی خدای متعال آن ها را یاری کرد که در مقابل آن لشکر انبوه تا بن دندان مسلح به پیروزی رسیدند.

معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: خداوند در آیه ۱۲۴ سوره آل عمران می فرماید «إِذْ تَقُولُ لِلْمُؤْمِنِینَ أَلَنْ یَکْفِیَکُمْ أَنْ یُمِدَّکُمْ رَبُّکُمْ بِثَلَاثَةِ آلَافٍ مِنَ الْمَلَائِکَةِ مُنْزَلِینَ»؛ خدای متعال ۳۰۰۰ فرشته را از آسمان نازل کرد و به امداد مؤمنان در رکاب پیغمبر اکرم فرستاد.

وی گفت: خدای متعال مؤمنان را اینگونه یاری می کند؛ به وسیله امداد غیبی و امداد الهی کمک می نماید.

حجت الاسلام والمسلمین عالم زاده نوری تصریح کرد: همین گروه مسلمان ها اندکی بعد در جنگ احد شرکت کردند؛ اوائل جنگ خوب پیش می رفت، اما از یک جایی به بعد مورد امداد واقع نشدند؛ از آنجایی که گردنه را رها کردند و از امر پیامبر سرپیچی کردند دیگر مورد امداد واقع نشده و شکست سنگینی خوردند.

وی افزود: پیغمبر اکرم در آن جنگ بهترین عزیزان خود را از جمله حمزه سیدالشهدا را از دست داد.

استادیار پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی بیان داشت: امداد خدای متعال قانون و فرمول دارد؛ آن سه هزار فرشته ای که در جنگ بدر به امداد مؤمنان آمدند، همچنان زنده اند؛ آن خدایی که سه هزار فرشته را به امداد اصحاب پیغمبر در جنگ بدر فرستاد هم زنده است.

وی گفت: آن قانونی که بر اساس آن خدای متعال فرشتگان را به امداد مؤمنان می فرستد نیز برقرار است؛ اگر ما تحت آن قانون برویم ما هم مشمول امداد الهی می شویم و جبهه مؤمنان در این دنیای پر هیاهو، در این وضعیت سخت که دشمنی ها و نفاق ها زیاد است و دشمنان داخلی و خارجی در حال تلاش برای تضعیف جبهه حق ، جبهه حزب الله هستند مورد امداد الهی قرار می گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین عالم زاده نوری اظهار کرد: اگر از این قانون بیرون بیاییم هیچ ضمانتی وجود ندارد که خدای متعال امداد کند؛ کما اینکه در جنگ احد امداد نکرد.

وی عنوان داشت: خداوند این قانون را در آیه ۱۲۵ سوره مبارکه آل عمران بیان فرموده است.

معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه گفت: خداوند فرموده است «بَلَیٰ ۚ إِنْ تَصْبِرُوا وَتَتَّقُوا»؛ یعنی دو شرط دارد، یکی اینکه استقامت بورزیم.

وی افزود: صبر یعنی در میدان ماندن؛ صبر یعنی از کوره در نرفتن؛ صبر یعنی تا پای جان ایستادن؛ صبر یعنی تحمل مشکلات کردن.

حجت الاسلام والمسلمین عالم زاده نوری خاطرنشان کرد: شرط دوم این است که تقوا داشته باشیم؛ به دستور پروردگار عمل کنیم؛ از فرامین الهی و وظایفی که خدای متعال به گردن ما قرار داده است سرپیچی نکنیم.

وی گفت: اگر این دو شرط را جبهه مؤمنان رعایت کنند، «وَ یَأْتُوکُمْ مِنْ فَوْرِهِمْ هَٰذَا یُمْدِدْکُمْ رَبُّکُمْ بِخَمْسَةِ آلَافٍ مِنَ الْمَلَائِکَةِ مُسَوِّمِینَ»، دشمن هم به همین زودی ها به سراغ شما بیاید، آنگاه خداوند شما را امداد خواهد کرد؛ نه به وسیله سه هزار، بلکه به وسیله پنج هزار فرشته نشان دار شما را یاری می رساند.

استادیار پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی بیان داشت: ما در شرایطی هستیم که به هر حال انقلاب اسلامی در معرض انواع دشمنی ها در گام دوم انقلاب از سوی دشمنان خارجی و دشمنان منافق داخلی قرار دارد.

وی افزود: همه دشمنان انقلاب اسلامی تلاش می کنند که این راه پرشکوه و این عظمتی که توسط امام رحمة الله علیه و اصحاب فداکارش پدید آمده را تضعیف کنند.

حجت الاسلام والمسلمین عالم زاده نوری اظهار کرد: اگر ما از خط استقامت و تقوا بیرون نیاییم و این شرط را ان شاء الله همراه داشته باشیم خدای متعال امدادش را نصیب ما خواهد کرد.

وی گفت: در این آزمون سخت انتخابات پیش رو باید همین دو شرط استقامت و تقوا را رعایت کنیم؛ استقامت یعنی اینکه در میدان بمانیم و وظایف خود را نسبت به انتخابات به خوبی انجام دهیم.

معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه عنوان داشت: آن کسانی که باید به میدان انتخابات بیایند و کاندید شوند، آن ها باید وظیفه خودشان را انجام دهند؛ آن کسانی هم که باید شاخصه های دولت انقلابی را بیان نمایند بویژه ما طلبه ها که وظیفه اصلی مان بلاغ مبین است، آن ها نیز در تبیین و اقناع افکار عمومی کم نگذارند.

وی گفت: ما باید در حمایت از دین خدا، در حمایت از نظام اسلامی و در حمایت از ولایت فقیه تمام تلاش خود را به کار بگیریم تا خدای متعال نیز امداد خود را نصیبمان کند و ان‌شاءالله جبهه حق تقویت شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha