پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
"یوسف بن علوی" وزیر اسبق وزیر امور خارجه عمان

حوزه/ "یوسف بن علوی" وزیر اسبق امور خارجه عمان گفت: علی رغم اینکه روابط مستحکمی بین سلطنت عمان و شاه ایران وجود داشت، سلطان قابوس انقلاب اسلامی ایران را تایید کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، "یوسف بن علوی" وزیر اسبق امور خارجه عمان گفت: علی رغم اینکه روابط مستحکمی بین سلطنت عمان و شاه ایران وجود داشت، سلطان قابوس انقلاب اسلامی ایران را تایید کرد.

وی افزود: روابط ما با شاه ایران تا حدی قوی بود که بین دو کشور همکاری نظامی و امنیتی وجود داشت، امّا سلطان قابوس تصمیم گرفت که از انقلاب اسلامی ایران حمایت کند.

وزیر اسبق عمان اشاره کرد: ما تصمیم به حمایت از امام خمینی گرفتیم و سلطان عمان نامه ای نوشت و در شرایط بسیار سخت تحویل رهبر ایران داد.

بن علوی ادامه داد: ما رفتیم و امام خمینی را دیدیدم. در محل سکونت امام نیم میلیون از حامیان ایشان جمع شده بودند. امام خمینی در یک خانه ساده با دو اتاق زندگی می کردند و یک اتاق برای استراحت و یک اتاق برای استقبال از مردم بود.

وی بیان داشت: در آن زمان ما با یمن جنوبی در حال جنگ بودیم و من گفتم که فرصت مناسبی است که از امام خمینی در این خصوص سؤال کنم. من اولین کسی بودم که از منطقه عربی و جهان با ایشان دیدار می کردم. به امام خمینی گفتم، یک کشور عربی وجود دارد که حاکمان آن به دین و اسلام ایمان ایمان ندارند. انتظار داشتم که ایشان بگویند که باید با آنها جنگید، امّا گفتند: اینان اسلام را نمی شناسند، ما باید دوباره به آنها اسلام را آموزش بدهیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha