جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام آقابابایی
حجت‌الاسلام علی اکبر آقابابایی معاون آموزش حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری

معاون آموزش حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری از برگزاری دوره تربیت مربی زبان عربی ویژه طلاب استان خبر داد و گفت: در حال حاضر ٣٠ نفر از طلاب استان تحت آموزش دوره تربیت مربی زبان عربی هستند و برآنیم که مرکز زبان حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری را در آینده افتتاح کنیم.

حجت‌الاسلام علی اکبر آقابابایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در شهرکرد با اشاره به برگزاری دوره تربیت مربی زبان عربی ویژه طلاب چهارمحال و بختیاری گفت: تسلط بر زبان های عربی، انگلیسی و ...، ابزاری است که حوزه علمیه می‌تواند توسط آن با جهان ارتباط برقرار کند.

وی افزود: یادگیری زبان‌های جهان موجب می‌شود که روحانیون و طلاب، فعالیت‌های بین‌المللی داشته، به کشورهای خارجی اعزام شده و فرهنگ ناب شیعه را در سراسر جهان گسترش دهند. 

معاون آموزش حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در سال‌های اخیر در استان گام‌هایی برای برگزاری دوره‌های زبان‌آموزی برداشته شد، خاطرنشان کرد: امسال با توجه به شیوع کرونا و آموزش‌های مجازی، از استاد حسین علیزاده از اساتید مجرب و توانمند مرکز زبان حوزه علمیه قم دعوت شد که عهده دار تدریس دوره آموزش زبان عربی به‌صورت مجازی و برخط ویژه طلاب استان شود.

حجت الاسلام آقابابایی ادامه داد: در حال حاضر ٣٠ نفر از طلاب استان از مدرسه امام صادق (ع) شهرستان فارسان، مدرسه سفیران هدایت هفشجان و مدرسه علمیه شهرکرد در  کلاس‌های مجازی زبان عربی شرکت دارند.

وی اضافه کرد: برگزاری دوره تربیت مربی زبان را با جمعیت 30 نفر آغاز کردیم، ولی تعداد شرکت‌کنندگان افزایش خواهد یافت و به مرور زمان با زبان آموزان بیشتری این کار را ادامه می‌دهیم.

معاون آموزش حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: برآنیم که در آینده مرکز زبان حوزه علمیه استان را افتتاح کنیم و آموزش زبان انگلیسی را نیز برای گسترش هرچه بیشتر فرهنگ تشیع آغاز کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha