جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
طاهرخانی رئیس ستاد عتبات استان قزوین

 حوزه / رئیس ستاد عتبات عالیات استان قزوین خواستار حمایت بیشتر حوزه های علمیه، روحانیت و مبلغان در زمینهٔ فرهنگ‌سازی افزایش مشارکت مردم در بازسازی عتبات تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، سرهنگ مهدی طاهرخانی، ظهر امروز در نشستی با حجت الاسلام عباس افشار، مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین حسینی استان قزوین و جمعی از دست اندرکاران موکب اربعین استان، گفت: علما و روحانیان خادم اهل‌بیت(ع) هستند و بزرگترین افتخار هم خادمی اهل‌بیت(ع) است، از این‌رو فعالیت در این مسیر توفیق بسیار ارزشمندی بوده که باید قدر دانسته شود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین خاطرنشان کرد: ستاد بازسازی عتبات یک تشکل مردمی بزرگ به‌شمار می‌آید و قطعا با همکاری حوزه‌های علمیه می‌توان  برای اطلاع‌رسانی در راستای جذب مشارکت‌های مردمی بهره برد.

وی ادامه داد: خدمت در بازسازی عتبات عالیات کاری بزرگ و ارزشمند است و آثار و برکات مهمی داشته و در این راستا استفاده از ظرفیت رسانه‌ها برای تشویق مردم برای کمک به بازسازی عتبات عالیات ضروری است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین تصریح کرد: با شیوع  بیماری کرونا موکب‌های استان قزوین و همچنین هیئت‌های عزاداری نیز به کمک کادر درمان آمده و در قالب‌های مختلف تلاش کردند تا به مقابله با این ویروس منحوس بپردازند.

ستاد بازسازی عتبات به حمایت های حوزه علمیه نیاز دارد

وی ادامه داد: خادمان موکب های اربعین علاوه بر مبارزه با گسترش ویروس منحوس کرونا برای حمایت و کمک به قشر آسیب‌پذیر جامعه وارد عمل شدند، به طوری که بسته‌های معیشتی بین خانواده‌های کم‌بضاعت توزیع می کند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید سلیمانی، بیان کرد: ستاد بازسازی عتبات یادگار شهید سلیمانی است و او با درک شرایط این ستاد را تأسیس کرد.

وی اظهار کرد:  امروز به برکت همین ستاد و همراهی مردم و کار دلی که صورت گرفته شاهد تحول در اعتاب مقدسه هستیم و می‌بینیم که شرایط این مکان‌های مقدس به مراتب بهتر و آبرومندتر از قبل شده است.

طاهرخانی همچنین از فعالیت های گروه جهادی بنیاد بین المللی اربعین در سوریه قدردانی کرد.

حجت الاسلام عباس افشار، مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین حسینی استان قزوین هم گزارشی از فعالیتهای جهادی در سوریه که به مدت ده روز انجام شد، ارائه داد.

مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین حسینی  استان قزوین تصریح کرد:  گروه جهادی بنیاد بین المللی اربعین با همکاری حوزه علمیه استان قزوین سال گذشته با همراهی تیم ۱۰ نفره عازم سوریه و اردوگاه حسیا از توابع استان حمص شد تا کار خدمت رسانی را انجام دهد.

وی ادامه داد: در فروردین سال ۱۴۰۰ نیز به مدت ۱۰ روز به مناطق یاد شده اعزام و روزانه یک هزار و ۵۰۰ پرس غذا طبخ و صدها بسته معیشتی و یک هزار بسته فرهنگی بین نیازمندان و خانواده های آواره سوری توزیع کردند.

حجت الاسلام افشار همچنین از حمایت های رئیس ستاد بازسازی عتبات استان قزوین نسبت به ساماندهی موکب های اربعین و گروه های جهادی قدردانی کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha