جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
افزایش ۹ درصدی در شکایات اسلام هراسی در آمریکا در ۲۰۲۰

حوزه/ با وجود کاهش ۲۰ درصدی در جرایم نفرت محور، شورای کایر اعلام کرد که در سال ۲۰۲۰ نسبت به سال قبل، شکایت‌های اسلام‌هراسی مسلمانان افزایش ۹ درصدی داشته است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از آناتولی، شورای روابط اسلامی آمریکایی (کایر) بزرگترین نهاد رسیدگی به شکایات حقوقی و مدنی مسلمانان در ایالات متحده، طی گزارشی اعلام کردکه در سال ۲۰۲۰ نسبت به سال قبل از آن، با افزایش ۹ درصدی شکایات از سوی مسلمانان روبرو است.

شورای کایر اعلام کرد که در مجموع در سال ۲۰۲۰، میلادی ۶۱۴۴ شکایت در سراسر آمریکا دریافت کرده است که به گفته آن‌ها شامل طیف وسیعی از موضوعات از جمله «تبعیض، محدودیت‌های مهاجرت و مسافرت، حوادث جانبدارانه، حقوق زندانیان، اجرای قانون و مدارس و حوادث مرتبط مشابه» گزارش شده‌اند.

از این تعداد ، ۱۸۱۴ شکایت مربوط به مسائل مهاجرت یا مسافرت بوده که بیشترین سهم شکایات دریافتی را شامل می‌شده است. یک هزار و ۱۵۱ شکایت دیگر نیز بر اساس تبعیض صورت گرفت که نیمی دیگر از این تعداد به دلیل ادعای تبعیض شغلی بوده است.

گفتنی است گزارش سالانه حقوق مدنی کایر همچنین کاهش ۲۰ درصدی در تعداد جرایم نفرت‌محور نسبت به سال ۲۰۱۹ را نشان داد ، که به گفته این گروه ، احتمالاً ناشی از محدودیت های ناشی از بیماری همه گیر و شیوع ویروس کرونا بوده است. جرایم نفرت محور شامل مواردی از جمله حملات به مساجد، تخریب و  اهانت و مواردی هستند که با پیگیری قانونی می‌توانند همراه باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha