پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
پوستر سلیله نشست های الگوی اسلامی مدیریت خانواده

حوزه / به همت هیئت اندیشه‌ورز خانواده، تعلیم و تربیت و سبک زندگی با همکاری امور اساتید حوزه علمیه خراسان و مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی، سلسله نشست‌های تخصصی الگوی اسلامی مدیریت در خانواده برگزار می‌گردد.

بتول عزیزی، بتول عزیزی، دبیر هیئت اندیشه‌ورز خانواده حوزه علمیه خراسان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد پیرامون برگزاری سلسله نشست‌های تخصصی با موضوع الگوی اسلامی مدیریت خانواده، گفت: جریان سازی فکری نسبت به بازخوانی مدل مدیریت خانواده و تبیین نظر اسلام، به‌روزرسانی و انتقال‌یافته‌های علمی نو در موضوعات موردنیاز در محور مدیریت خانواده و ایجاد بستر مناسب علمی و پژوهشی جهت تولید مقالات و ارائه طرح‌های پژوهشی توسط پژوهشگران عرصه‌ی خانواده از جمله اهداف این دوره بیان کرد.

دبیرهیئت اندیشه‌ورز خانواده حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه استقبال خوبی از فراخوان ثبت‌نام این نشست‌ها شده است، افزود: در این طرح ۵۰ نفر از اساتید حوزه که کتاب زن در اسلام را تدریس می‌کنند و ۸۰ نفر از اساتید و مشاوران خانواده در نشست‌های تخصصی شرکت می‌کنند.

وی در ادامه به موضوعات مطرح در این نشست‌ها اشاره کرد و افزود: تحلیل اجتماعی ساختار قدرت در خانواده، بررسی حقوقی مدیریت مرد در خانواده، تحلیل روان‌شناختی مدیریت خانواده، ماهیت و گستره قوامیت در فقه اسلامی، قوامیت در آراء مفسرین، مبانی و پیش‌فرض‌ها، گستره ولایت پدر بر فرزندان در فقه اسلامی و فمنیسم و توزیع قدرت در خانواده ازجمله موضوعات مطرح در سلسله نشست‌های تخصصی با موضوع الگوی اسلامی مدیریت در خانواده بیان کرد.

عزیزی به اساتید این دوره اشاره کرد و گفت: حجت‌الاسلام حسین باستان، حجت‌الاسلام فرج‌الله هدایت نیا، حجت‌الاسلام محمدرضا سالاری فراز اساتید پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و همچنین حجت‌الاسلام مجید دهقان عضو هیئت‌علمی پژوهشکده زن و خانواده، سهیلا پیروز فر دانشیار دانشکده الهیات فردوسی و سمیه عرب خراسانی عضو هیئت‌علمی پژوهشکده زن و خانواده ازجمله سخنرانان نشست‌های تخصصی الگوی اسلامی مدیریت در خانواده عنوان کرد.

وی بابیان اینکه اساتید حوزه و دانشگاه، پژوهشگران حوزه خانواده، مشاورین، طلاب سطح ۳ و ۴ حوزه و دانشجویان مقاطع ارشد و دکتری ازجمله مخاطبان این دوره هستند، افزود: بهره‌مندی از اساتید مجرب، ثبت امتیاز دانش‌افزایی و پژوهشی ویژه اساتید حوزه، ارزیابی و پشتیبانی علمی از مقالات مرتبط با عناوین نشست‌ها، دریافت گواهی معتبر و تقدیر از مقالات برگزیده ازجمله امتیازات شرکت در این نشست‌ها بیان کرد.

گفتنی است، علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت‌نام از طریق سایت حوزه علمیه خراسان تا پایان روز ۷ اردیبهشت‌ماه سال جاری اقدام نمایند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha