جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام مهدی نجم

حوزه/ مدیر حوزه علیمه خواهران استان سمنان گفت: رسیدگی به امور مردم و رسیدگی به مشکلات مردم یکی از بهترین عبادات خدا است؛ خدا خیلی دوست دارد که به خانواده آن کمک شود کما اینکه من و شما هم دوست داریم به خانواده من و شما کمک شود خدا هم این را دوست دارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت الاسلام والمسلمین مهدی نجم، مدیر حوزه علمیه خواهران استان سمنان گفت: مسجد سنگر است، مسجد محلی است که مومنین و مومنات در آن جا جمع می‌شوند برای یک فعالیت گسترده دینی و آنچه که مد نظر دین مبین اسلام است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان سمنان افزود: رسول اکرم(ص)  اولین حرکت و اولین اقدامی که انجام دادند در ورود به مدینه ساخت مسجد بود، دلیل اینکار حضرت چه بود؟ به این دلیل بود که مسجد یک پایگاه بزرگ اجتماعی است.

وی تصریح کرد: مسجد فقط یک شعاع چند متری یک فضای ساختمانی نیست، حیطه کار امام جماعت دویست متر مربع نیست بناست امام جماعت، امام محله خود در آن منطقه که مسجد قرار گرفته باشد؛ لازمه اینکار این است که در کنار  برنامه اصلی مسجد که اقامه نماز  و برپا داشتند نماز است فعالیت های مختلفی شکل بگیرد الحمدالله در مساجدی که موفق هستند به این برنامه مراکز نیکوکاری تشکیل شده در کنار پایگاه بسیج اعم از برادران و خواهران می‌بینم که پایگاه فرهنگی در مسجد برای رسیدگی به امور آن محله فعال شده است.

حجت الاسلام والمسلمین نجم گفت: اگر مشکلی در آن محله وجود داشته باشد اعم از مشکلات اقتصادی، مشکلات اجتماعی این  روزها که در ایام دست و پنجه نرم کردن با بیماری کرونا هستیم این نیازمندی ها مضاعف شده گرفتاری های مردم اقتضا دارد که مسجد به عنوان یک پایگاه ورود پیدا کند به مسائل مردم به مشکلات مردم احسا کنند جمعی که متولی این کار هستند ببینند مشکلات محله چیست.

وی افزود: رسیدگی به امور جوانان یکی دیگر از فعالیت‌هایی است که می‌شود در مسجد انجام داد، چه اشکال دارد در مسجد یک اتاقی تشکیل شود برای اینکه مشکلات جوانان محل اعم از ازدواج های آسانی که می‌توانند داشته باشند و خانواده های متدینی که می‌توانند به یکدیگر معرفی شوند؛ از جهت نارسایی های مادی برخی خانواده‌ها رنج می‌برند یک عده بی آیند و متولیان امر این افراد را شناسایی کنند و به امورشان رسیدگی کنند گاهی اوقات مشاوره های مذهبی و آنچه که از این قسم می‌تواند اتفاق بیافتد این ها مسائلی است که در کنار وظیفه اصلی مسجد که بر پایی نماز است انتظار می‌رود که به وقوع بپیوندد و شکر خدا این اتفاق در اکثر مساجد افتاده است.

مدیر حوزه علیمه خواهران استان سمنان گفت: رسیدگی به امور مردم و رسیدگی به مشکلات مردم یکی از بهترین عبادات خدا است؛ خدا خیلی دوست دارد که به خانواده آن کمک شود کما اینکه من و شما هم دوست داریم به خانواده من و شما کمک شود خدا هم این را دوست دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha