پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
شعبان زاده

حوزه/ حجت الاسلام شعبان زاده گفت: اداره کل تبلیغات استان قم به دنبال تشکیل یک شبکه مردمی خودجوش در ۲۰ منطقه شهر قم با محوریت مساجد، محافل و مراکز مردم پایه با هدف تواصی، دعوت به امید و دعوت به بهره گیری از توان داخل است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام مرتضی شعبان‌زاده صبح امروز در نشست خبری ضمن بر شمردن برنامه های اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم در سال جاری و ماه مبارک رمضان گفت: ما در سال ۱۴۰۰ وارد قرن جدیدی شدیم و روندهای جدید نشان از قلمروهای نو و تغییر در حکمرانی ها دارد؛ در این قرن نظام حاکمیت، حلقه های میانی و مردم در حال شکل گیری است.

وی افزود: در گام دوم انقلاب رهبر عزیز ما به دنبال یک حکمرانی جدید هستند و در این حکمرانی باید حلقه های مردمی میانی خودجوش شکل بگیرند تا حل مسائل کشور اتفاق افتد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم خاطرنشان کرد: ویژگی دوم این مدل حکمرانی نقش آفرینی بی بدیل فضای مجازی است.سازمان تبلیغات اسلامی به امر فضای مجازی توجه ویژه دارد.

حجت‌الاسلام شعبان‌زاده تصریح کرد: هر جا اراده های مردم به میدان آمد در آن بخش ما توانستیم فتوحات داشته باشیم و از مشکلات عبور کنیم.

وی افزود: سازمان تبلیغات که برآمده از ایمان مردمی است، باید با مردمی سازی تبلیغ مأموریت خود را دنبال کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم بیان داشت: در راستای مردمی سازی تبلیغ برنامه هایی برای سال ۱۴۰۰ و ماه مبارک رمضان طراحی شده است.

وی گفت: سازمان تبلیغات استان قم به دنبال تشکیل یک شبکه مردمی خودجوش در ۲۰ منطقه شهر قم با محوریت مساجد، محافل و مراکز مردم پایه با هدف تواصی، دعوت به امید و دعوت به توان داخل است.

حجت‌الاسلام شعبان‌زاده اظهار کرد: در این شبکه هر نفر ۱۰ نفر دیگر را جذب می کنند تا یک زنجیره حداقل ۲۰۰۰۰ نفری با هدف دعوت مردم به مشارکت حداکثری در مسائل کلان اجتماعی که امنیت آفرین است برای مردم به وجود بیاید.

وی عنوان داشت: مأموریت بعدی سازمان گفتمان سازی از طریق این شبکه برای سایر مردم استان است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: پویش های مختلفی از اول ماه مبارک رمضان راه اندازی شده است، پویش مهرواره محله همدلی یکی از پویش هایی است که در این راستا برای الگوسازی در محلات شکل گرفته است.

وی افزود: پویش دوم که به تشکیل یک زندگی بانشاط و متعالی کمک می کند پویش دعوت جهانی به قرآن نام دارد؛ در این پویش هر فعال قرآنی و هر علاقه مند به قرآن ۲۰ نفر از افراد محله یا خانواده خود را عضو یک گروه مجازی می نماید تا مطالب کوتاه و شیوا و گویا را در دسترس آنان قرار می دهد.

حجت‌الاسلام شعبان‌زاده خاطرنشان کرد: پویش بانوان قمی نیز یکی دیگر از پویش هاست؛ هر نفر از دختران و بانوان قمی از منظر خود برجستگی ها، امیدبخشی ها و نقاط قوت جامعه را در فضای مجازی انتشار خواهند داد تا دیوار تبلیغات دشمن را در هم بشکنند.

وی گفت: سازمان تبلیغات نهادی است که بسیج کننده و تسهیل کننده حکمرانی جدید در عرصه فرهنگی می باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم بیان داشت: روایت پیشرفت از ناحیه بانوان قمی در حال رقم خوردن است؛ آنان در مورد مسائل مختلفی همچون سبک زندگی متعالی و پیشرفت های بانوان قمی روایت گری می نمایند تا نقش، سهم و جایگاهشان در تحولات اجتماعی به خوبی دیده شود.

وی افزود: یکی از برنامه های اداره کل تبلیغات استان قم با موضوع زیارت توأم با معرفت است؛ اگر زیارت با معرفت شد احیاء امر اهل بیت علیهم السلام نیز اتفاق خواهد افتاد.

حجت‌الاسلام شعبان‌زاده اظهار کرد: اگر به درستی از ظرفیت بی نظیری که در اختیار مردم قم هست یعنی وجود نازنین حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها با معرفت استفاده گردد قطعاً بسیاری از مشکلات خانواده های قمی از بین خواهد رفت.

وی گفت: یکی از موضوعات مهم در قم که در سال ۱۴۰۰ در صدر برنامه های سازمان تبلیغات این استان قرار گرفت بر پایی درست مراسم مذهبی در منازل مردم قم است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم عنوان داشت: پیش بینی ما این است که ۱۰۰۰۰ محفل مذهبی با محوریت زنان در قم داریم و سازمان تبلیغات قصد توجه به این محافل و حمایت از آن ها را دارد.

وی گفت: اگر به محافل مردمی توجه شود تبلیغ مردمی می شود؛ محافل مردمی فضایی برای دستگیری، اشتغالزایی و رسیدن به الگوی سبک زندگی درست است.

حجت‌الاسلام شعبان‌زاده خاطرنشان کرد: ما در خصوص محافل خانگی به اقداماتی همچون هویت بخشی به این محافل، برنامه ریزی برای افراد تأثیرگذار در این محافل، شفافیت کارکردهای این محافل

وی افزود: در ماه مبارک رمضان گروه های جهادی ما به کمک محرومین آمدند و روزانه ۱۰۰۰ پرس غذا برای نیازمندان در حال تهیه و توزیع توسط طلاب و مدارس علمیه است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: نقش آفرینی گروه های تبلیغی در بیمارستان ها یکی دیگر از فعالیت های این گروه ها در این روزهاست.

وی افزود: بخشی دیگر از گروه های تبلیغی و جهادی در زمینه مبارزه با اعتیاد وارد عمل می شوند و به ارائه مشاوره به افراد مبتلا به این آسیب اجتماعی خواهند پرداخت.

حجت‌الاسلام شعبان‌زاده خاطرنشان کرد: شبکه مردمی هم برای بانوان و هم برای آقایان تشکیل خواهد شد تا مردم به مشارکت در تعیین درست سرنوشت خود بپردازند.

وی گفت: رعایت پروتکل های بهداشتی در همه برنامه های اجرایی سازمان تبلیغات قم با مشارکت فعالان فرهنگی و ائمه جماعات مساجد از افتخارات این سازمان بوده که توانستند مدل بومی این پروتکل ها را نیز ارائه دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha