پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام و المسلمین حیدری

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین حیدری، با بیان اینکه مشکلات آب و فاضلاب خوزستان باید معضل ملی تلقی شود، گفت: مشکلات آب و همچنین فاضلاب خوزستان سرمنشأ بسیاری از معضلات در خوزستان شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، فرزان عباسیان، سرپرست جدید آبفای خوزستان، با حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن حیدری، عضو مجلس خبرگان رهبری، دیدار و گفتگو کرد.

در این جلسه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حیدری، به معظل آب شرب آلوده و فرسوده بودن زیرساخت‌های شهری اهواز اشاره کرد و با بیان اینکه فاضلاب و آلودگی آب شرب در خوزستان مشکلات جدی بهداشتی در استان ایجاد کرده، اظهارداشت: این معظم تا آنجا شدت دارد که مقام معظم رهبری برای حل این مشکل وارد میدان شدند و دولت نیز جلسه فوری در خوزستان تشکیل داد.

وی با بیان اینکه دولت و خصوصاً وزارت نیرو نگاه دوگانه و بخشی به آب خوزستان دارند، گفت: متأسفانه مسئولین دولتی به استان‌های محل سکونت و دیار خود توجه کرده و حق خوزستان در بسیاری از مسائل از جمله انتقال آب و فاضلاب ادا نشده است و برای برخی استان‌های فلات مرکزی اختصاص یافته است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حیدری تصریح کرد: قدرت در وزارت نیرو به دست مسئولین این چند استان فلات مرکزی است و حق خوزستان را به سوی استان‌های خود برده‌اند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، با تأکید بر اینکه مسائل آب و فاضلاب خوزستان باید معضل ملی تلقی شده و راهکاری در سطح ملی برای آن در نظر گرفته شود، گفت: با امکانات و دارایی‌های خوزستان حل اساسی آب و فاضلاب امکان‌پذیر نیست و دولت باید حق و حقوق خوزستان در این موضوع را به‌طور کامل تأمین کند.

وی، گفت: حل اساسی مشکلات آب و فاضلاب خوزستان را باید از مرکز و از دولت به‌صورت جدی پیگیری شود، اما درعین‌حال همت عزیزان در خوزستان با استفاده از امکانات استان نیز می‌تواند مشکلات برخی شهرها و روستاها را حل کند.

لازم به ذکر است، در این دیدار فرزان عباسیان، سرپرست سازمان آب و فاضلاب خوزستان نیز گزارشی از کارهای انجام شده و آخرین وضعیت استان ارائه کرد.

مشکلات آب و فاضلاب خوزستان باید معضل ملی تلقی شود

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha