جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
کد خبر: 955923
۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۹
جعفری

حوزه/امام جمعه هشترود گفت: شهید مطهری عالم به زمان بود یعنی مطالبی را گفت که الان بعد از سی سال که از شهادت ایشان می گذرد باز هم از کتب و مطالبی که بیان کردند استفاده می شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام حسن جعفریان، امروز در دیدار کارکنان سپاه هشترود به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی، گفت: عالم به زمان بودن یعنی با افکار زمانه و ایدئولوژی های زمانه آشنا شویم، اینکه بدانیم بعد از ۱۰ سال، بعد از پانزده سال چه ایدئولوژی حاکم خواهد شد و بعد برایش برنامه ریزی کنیم این را عالم به زمان گویند. 

وی ادامه داد: شهید مطهری عالم به زمان بود، یعنی در زمانی زندگی کرد و مطالبی را گفت که الان بعد از سی سال که از شهادت ایشان می گذرد باز هم از کتب و مطالبی که بیان کردند، استفاده می شود. ایشان در واقع می اندیشید که در آینده چه اتفاقی می خواهد بیفتد و چه فکری می خواهد غالب شود و در مقابل این فکر چه ایده اسلامی داریم.

امام جمعه هشترود با اشاره به اینکه شهید مطهری جسارت در بیان داشتند، خاطرنشان کرد: شاید باشند افرادی در جامعه  اندیشه خوب داشته باشند، عالم به زمان هم باشند ولی شهامت بیان ندارند. شهید مطهری این جسارت بیان را داشت با صدای بلند فریاد هم می‏ زد علمی که به زمانه داشت اندیشه پاک خودش را بیان می کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha