جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام حسن مجتبی

حوزه/ استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی با تاکید بر این که هیچ سائلی از در خانه امام حسن (ع) دست خالی برنگشته است، افزود: همه ائمه معصومین(ع) کریم بودند، اما چنانچه امام ششم به صادق یا امام هفتم به کاظم شهره شده اند، امام حسن مجتبی هم به خاطر جود و سخاوت به کریم اهل بیت(ع) شهره شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از آذربایجان غربی مرضیه جهانی، امروز در مراسمی که به صورت مجازی در مدرسه علمیه الزهرا (س) شاهین دژ برگزار شد، اظهار داشت: امام حسن(ع) با خرابه نشینان و اقشار مستضعف و کم درآمد همراه و همنشین می شد و درد دل آنها را با جان و دل می شنید و به آنها ترتیب اثر می داد و هیچ گاه نیازمندی ناامید از درخانه آن حضرت بر نمی‌گشت، حتی به سراغ فقرا می رفتند و به آنها غذا و لباس می دادند.

وی ادامه داد: سخاوت و انفاق حضرت زبانزد است و دارای اشتهار تاریخی می باشد و نمونه های فراوانی از آن ضبط و ثبت گردیده است. بنابر مستندات تاریخی آن حضرت سه مرتبه همه اموال خود را در راه خدا میان فقرا و بینوایان تقسیم کردند.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی با تاکید بر این که هیچ سائلی از در خانه امام حسن (ع) دست خالی برنگشته است، افزود: همه ائمه معصومین(ع) کریم بودند، اما چنانچه امام ششم به صادق یا امام هفتم به کاظم شهره شده اند، امام حسن مجتبی هم به خاطر جود و سخاوت به کریم اهل بیت(ع) شهره شدند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha